Victoria Peak

September 29, 2016 in Hong Kong ⋅ ⛅ 24 °C

Idag tog vi ytterligare en sovmorgon men blev glada när vi insåg att det var 27 grader idag! Vi tog oss till slut ut och det bar iväg mot närmaste 7-eleven där vi köpte frukost. Efter att ha gått runt och ätit så tog vi färjan över till självaste Hongkong igen. Vi tog tåget vidare till en galleria, med i princip endast outlet butiker, för att kika lite men ingen av oss hittade något. Väl tillbaka i centrum igen så tog vi oss en promenad för att ta en spårvagn upp till Victoria Peak. Eftersom det ligger uppe på en höjd så går spårvagnen väldigt brant, vilket jag inte märkte förens jag kollade ut och såg att husen lutade, men ja, i själv verket var det ju faktiskt vi som lutade... Utsikten när vi väl kommit upp var otrolig! Vi stannade där i några timmar tills det började skymma, då begav vi oss nedåt igen och tillbaka till den delen av hongkong där vi bor. Det första vi ställde in siktet på var mat, och det fick bli congee - någon typ av ris soppa som var riktigt god! Mätta och belåtna gav vi oss vidare ut på marknad och Tang köpte en ryggsäck och jag köpte en souvenir t-shirt. Klockan 10 var vi helt slut i både huvud och fötter så vi begav oss tillbaka till rummet för att vila, så nu säger vi godnatt! [En liten note till mig själv: låt aldrig Tang hålla i din mobil eller annat värdefullt! Han har tappat saker minst 7 gånger idag plus att han höll på ramla när han skulle beställa mat]Read more