Satellite
Show on map
  • Day 4

    Ni hao Macau!

    September 30, 2016 in Hong Kong ⋅ ⛅ 25 °C

    Idag har varit en dag fylld med upplevelser och incidenter, allt från åkande av speedboat till slagsmål med hissar. Men bäst blir nog om jag tar allting från början.
    Så, ytterligare än sovmorgon för Tangs del... Själv var man uppe med tuppen (10..)! Direkt när Tang tog sig upp så begav vi oss ut för att köpa frukost som fick ligga i väskan medan vi letade reda på stället där man köper biljetter till en speedboat som går till Macau. Resan dit tog cirka en timme och i båten gick över 300 personer in, men det var en behaglig tur där vi även hann få i oss vår frukost. Väl i Macau virrade vi runt men hittade till slut in till centrum efter cirka 2 km promenad. Efter bara några timmar var vi (eller i alla fall jag...) trött på ön och tyckte vi hade sett allt, så vid 19:35 tog vi båten tillbaka till vårt kära "hem", hongkong. När vi kom tillbaka så gick vi igenom passkontroll och även så står det folk efter kontrollen som ibland tar ut stickprov för att kolla tempen. Gissa vem som har blivit fast i den alla gånger vi sett en sån? Jo tang. Dom är även extra noga med honom i passkontrollerna medan dom knappt tittar i mitt pass. Jaja han ser väl misstänkt ut då.
    När vi kommit ut från allt med pass och biljetter att göra så begav vi oss tillbaka till rummet för att gå på toa och vila fötterna i några minuter. Men när vi skulle ut igen så höll hissdörren precis på att gå igen när vi kom så jag sprang och tog tag i dörren men jag var tydligen inte tillräckligt stark så fick lov att sparka till med foten, jag vann denna fight. Men när jag kollade upp såg jag dock att hissen inte var tom, det stod en man där inne som sett hela incidenten och som tur var så tyckte han, precis som Tang, att detta var jätteroligt. Väl ute igen så gick vi och lyssnade på utomhus karaoke och gick bara runt och köpte lite snacks, en bra dag ändå tycker vi. Tack och hej!
    Read more