• Day 10

Ufff

February 10, 2018 in Tanzania ⋅ ⛅ 27 °C

Nem is tudom hol kezdjem, annyi az élmény már az első nap után is...
    Először is csuda jót aludtam, rendkívül kényelmesnek bizonyult a baldachinos ágy, amin a Jonival osztozunk.
    A reggeli után átmentünk a Tembo Hotelhez, ahol végre megfürödhettünk az óceánban. A víz csodálatos, itt mély és nagyon hullámzik, nem sokan mennek bele. Talán a sok árus is kicsit kedvét szegi az embernek közelebb menni a vízhez, hozzáteszem bármennyire is rámenôsek, ha nemet mond az ember, azt megértik. Fel sem tünt igazán, hogy milyen meleg van, csak amikor hazaértünk láttuk magunkon, hogy bizony az egyenlítô körüli nap megtette hatását.
    Délután városnézésen vettünk részt... itt azért volt egy két sokkoló pillanat ( hal és húspiac) - sokat bolyongtunk a sikátoros kis utcákon, melynek többsége sajnos valóban nagyon rossz állapotban van, illetve megnéztük a helyi nevezetességeket is. Seiftôl megtudtuk azt is, hogy a zanzibáriak jobb szeretnének kilépni az únióból ( Tanganyika + Zanzibar ), mert nekik kétszer annyi adót kell fizetni, mint a szárazföldön élôknek. Hogy ebben mi az igazság, ôszintén szólva nem tudom, de olyan jól sikerült a vezetett túra, hogy amint véget ért, gyorsan le kellett öblíteni egy kis pálinkával... Meg is lett a hatása, meg a happy hour-nak, ami a Maru Maru hotel teraszán ért minket :-)...
    Vacsora közben nehezen tudtam elvonatkoztatni a piacon látottaktól, így alapvetőleg egy kicsit a hangulatom is megcsappant...
    A fesztiválra bementünk, de f11-kor úgy éreztem inkább mennék haza aludni és kihasználni, hogy szabadon pihenhetek, de egyszer csak megjelent Isaac Banako és megváltozott minden. Utolsó energiáimat - energiáinkat összeszedve órákon át tartó táncba kezdtünk. Pont olyan érzésem volt, mint nagyon régen a Szigeten, a világzenei színpadnál: öröm és boldogság!...Óriási buli alakult ki: az énekes karizmatikus személyisége, atletikus képessége, dinamikus elôadás módja felpörgette az embereket is. Többször a nézôk soraiból fel-felugráltak a színpadra az emberek osztozni a rivaldafényben. Mi ilyet nem tettünk, ettôl függetlenül sikerült kontaktot létesíteni az énekessel, mert az egyik CD, amit a közönség között osztott szét, hozzám került ;-).
    Utána levezetésképpen még belehallgattunk a Nagy Színpad utolsó koncertjébe, majd f2 után visszajöttünk a szállásra: elégedetten és izzadtan.