Mikael Lund

Joined July 2016

Mot trollstigen

July 30, 2018 in Norway ⋅ ☀️ 27 °C

Körde från Trondheim nu på morgonen. Har rullat på i ganska gemytlig takt. Stannat vid tre tillfällen tankat, handlat och besökscentret vid trollväggen.
    Har stannat vid en fantastisk liten camping inför morgondagens tur mot Trollstigen .

Mot Norge

July 28, 2018 in Norway ⋅ 🌬 26 °C

Varit en bra dag. Åreskutan med gondol lift. Tännforsen, riktigt mäktig trots lågt vattenstånd.
    Avslutade med Karolinermonumentet.
    Efter detta drog vi mot Norge. Stannade på en camping strax före Trondheim. Beslutade att vi skall stanna i 2 nätter. I morgon vilodag.

Lämnar Dalarna

July 26, 2018 in Sweden ⋅ ⛅ 23 °C

Lämnade Orsa för färd mot kusten. Åkte på mysiga små vägar i vackert landskap de första 15 milen.
    Nu kände vi av bränderna här uppe, röken låg som en lätt dimma i luften och brandlukten var påtaglig.

Kom ut på E4 och sedan var det bara transport förbi Hudiksvall, Sundsvall och lite andra städer.
    Framme vid Högakustenbron efter 14.
    Blev mat på Hotellet, köttfärslimpa och pasta.
    Fortsatte några mil för att sedan stanna på en liten camping vid E4:an.
    Kvällen blev lugn med en massa bokläsning.

Mot Orsa

July 24, 2018 in Sweden ⋅ ⛅ 29 °C

Startade färden halv nio på morgonen. Stannade vid vågen före Torsö för att väga bilen. Får väga totalt 3500kg och vägde 3340kg, 160 kg till godo👍

Stannade på ett mysigt ställe i skogen i Dalarna för fika. Blev köttbullemacka för mig o baguette med ost, skinka o Salami för Maggan.
    Framme vid campingen strax före kl.14. Känns som vi åkte fel och hamnade i Norge. Massor med norrbaggar. Blev sol o bad en timma innan maten. Siljan är otroligt långgrund här😩

Semester 2018

July 18, 2018 in Sweden ⋅ ☁️ 23 °C

Vaknade av kyrkklockorna. Sovit riktigt gott båda två. Idag blir Maggan tant, 50 bast.
    Efter dom vanliga morgonbestyren( frukost, bädda, diska) är det snart dags att gå till badet.

Semester 2018

July 18, 2018 in Sweden ⋅ ⛅ 26 °C

Uppe vid 08:15 och käkade frukost. Blåsigt o halvmulet. Roade mig med att diska innan vi gick till stranden vid 10:30. Växlande molnighet och blåst men rätt gött ändå.
    Fixade lite stekta potäter o kassler på nya grillen. Funkade riktigt bra, nu är vi mätta o belåtna.

Underbart

February 1, 2018 in Thailand ⋅

Dagen startade med en stor chock! Mia o Koffe var före oss på frukosten😳.
    Hämtades vid stranden av en speedboat på morgonen. Efter att hämtat fler som skulle med bar det av i 35 min till första ön. Där fick vi cyklop och flytvästar till oss fegisar. Maggan som är syssling med en sjöjungfru behövde ingen.
    I spat och snorkling i ca30 min, fantastiskt. Iväg till nästa ö som låg nästa intill, i spat igen. Snorklade i 40 min
    På nästa ö var det matdags, en riktig paradisö. Sådan som man ser i resebyråns reklam.

Nästa stopp var otroligt😳 vi blev bogserade på led genom en 100 m lång tunnel. Denna gick rakt genom berget och det var becksvart. När vi kom fram till utgången låg där en underbar liten strand omgiven av höga berg. Så häftigt😎

Tillbaks till båten och hemgång.
    Att jag glömde min kamera och fick krångla med det är en annan historia.

Vi var alla överens om att detta var en superdag.

Ännu en dag

January 30, 2018 in Thailand ⋅

Då dagen tynade bort och rådjuren ylade i skogen. Då började den mörka skepnaden av ingenting att slakna i sin koj. Vad vore en regnbåge utan färg den voro blott en molnbank på himmelen.

Never miss updates of Mikael Lund with our app: