January - February 2018

Underbart

February 1, 2018 in Thailand ⋅ ⛅ 26 °C

Dagen startade med en stor chock! Mia o Koffe var före oss på frukosten😳.
    Hämtades vid stranden av en speedboat på morgonen. Efter att hämtat fler som skulle med bar det av i 35 min till första ön. Där fick vi cyklop och flytvästar till oss fegisar. Maggan som är syssling med en sjöjungfru behövde ingen.
    I spat och snorkling i ca30 min, fantastiskt. Iväg till nästa ö som låg nästa intill, i spat igen. Snorklade i 40 min
    På nästa ö var det matdags, en riktig paradisö. Sådan som man ser i resebyråns reklam.

Nästa stopp var otroligt😳 vi blev bogserade på led genom en 100 m lång tunnel. Denna gick rakt genom berget och det var becksvart. När vi kom fram till utgången låg där en underbar liten strand omgiven av höga berg. Så häftigt😎

Tillbaks till båten och hemgång.
    Att jag glömde min kamera och fick krångla med det är en annan historia.

Vi var alla överens om att detta var en superdag.

Mia Lundh

Var en helt underbar tripp ☺

2/1/18Reply

Ännu en dag

January 30, 2018 in Thailand ⋅ ⛅ 29 °C

Då dagen tynade bort och rådjuren ylade i skogen. Då började den mörka skepnaden av ingenting att slakna i sin koj. Vad vore en regnbåge utan färg den voro blott en molnbank på himmelen.

Josefine Lund

Snälla sluta röka på.

1/30/18Reply
    Gittan Lundh

Ni ser ut att kunna slappa å gotta er

1/30/18Reply

Flera dagar

January 27, 2018 in Thailand ⋅ ⛅ 29 °C

Sorry men har inte orkat skriva på några dagar. Jobbigt med semester.

Torsdag: kopia av Onsdag, sol, bad, tuktuk in till Saladan, drink hos gamla tanten och mat hos matmopederna. Jag köpte en t-tröja ock en kepa.

Fredag: Hämtade 08:20 då vi åkte ut till Mangroveträsket. Klev ombord på en longtail som satte fart genom träsket. Riktigt spännande då det var en prao som körde, redan när han la ut från kaj krockade han med en feskebåt. Efter att gått iland på en liten menlös ö fortsatte färden mot kajakingen.

Väl i kajakerna så paddlade vi runt en ö, bitvis fick vi slita som djur. Bitvis motvind och hög sjö gjorde att vi fick ta i lite. Efter detta stannade vi på en annan intetsägande ö. Väl tillbaks i träsket stannade vi och matade apor. Var tbax vid 13 tiden.

Sol o bad till 16 sedan hem för en gubbakvart.
    Ut för att äta, hittade en fantastiskt bra strandrestaurang ett stenkast från hotellet.

The end Fredag.

Dag 5

January 24, 2018 in Thailand ⋅ ☀️ 29 °C

Fixa solstolar, frukost, hem o smörja, sola o bada. Vid tolv kom regnet , bitvis ett riktigt skyfall. Kom iväg och käkade vid halv tre. Skulle därefter till minimarket och handla, slutade hos frisören. Koffe fick en ny fin frisyr.
    Bokade utflykt till Fredag. Eftermiddagsfika hos Marie-Louise o Koffe.
    Åkte in till ”stan” gick i många affärer med samma saker. Sedan satte vi oss och fyllde på med lite vätska. Kom till en gata med massor av streetfood.
    Det blev kycklingkebab, bananpannkaka och grogg😜.
    Efter detta insåg vi att klockan var mycket (20:20) så vi åkte hem och sa natti natti.

Ni ser ut att ha det bra.Här hemma blåst å blötsnö 6 plusgr

1/24/18Reply

Ok

1/25/18Reply

Dag 4

January 23, 2018 in Thailand ⋅ 🌧 28 °C

Frukost, bad o sol!
    Sedan var alla i familjen Lund på spa och fick Body scrub i 2 timmar. Alla var klara vid två då det blev käk på stranden. När vi satt och åt kom regnet då blev det kaffe o Baileys hos Koffe o Marie-Louise.
    Damerna har bokat fotvård tills i eftermiddag.

Gittan Lundh

Då blir ni fina över hela kroppen

1/23/18Reply

Dag 3

January 22, 2018 in Thailand ⋅ ☀️ 24 °C

Blev en lång resa. Men när vi var framme på hotellet bytte vi om till badkläder och ner i det ljumma vattnet. Skall på grillbuffe ikväll, det blir gött.

Alla är riktigt slitna efter resan men det finns uppiggande dryck.Read more

Josefine Lund

De ser verkligen glada och nöjda ut.

1/22/18Reply
    Mia Lundh