June - July 2017

Värme

July 13, 2017 in Greece ⋅ 🌙 25 °C

Vi gick upp 02:15 i natt och åkte 03:00.
    Var endast 8 grir i T-dala men bara 6 på Landvetter.
    Gött att bara flyga några timmar.
    Var incheckade på Hotellet kl 13 och slängde bara in grejerna sedan ner till poolen.
    Vi klarade värmen ganska bra, låg kvar till 16:30.
    Uppe på rummet stensomnade vi båda två.
    Gjorde oss i ordning och gick ner till "stan".
    Det bor knappt 3000 i stan och bara 6000 på hela ön.
    Som vanligt hade vi ätit och var påväg hem när alla andra går ut.
    Blev lite chips o kall dryck på balkongen istället

Dag 14

June 29, 2017 in Sweden ⋅ 🌬 14 °C

Har regnat inatt igen men bra väder när vi skulle gå upp.
    Hade ca:8 mil till Flensburg och det rullade på bra. Framme vid 11 tiden.
    Blev nog den snabbaste rundan på Scandinavien park, kanske blev det lite för mycket godis.
    Fortsatte mot Malmö där vi var framme vi 17 tiden. Tanken är att köra Skånekusten hem. Efter att ha handlat i Trelleborg siktade vi på ställplats i Ystad men där var det fullt.
    Hittade campingen istället där vi övernattar.
    Vi somnade ganska tidigt efter en slitsam dag.
    Ovant att se folk i jackor o långbyxor.
    Får nog byta ut vår klädsel, flipflop, shorts o T-shirt.

Dag 13

June 27, 2017 in Germany ⋅ ⛅ 17 °C

Vaknade i natt av spöregn, hade lugnat ner sig när det var dags för avfärd.
    Idag blir det en ta sig så långt som möjligt dag. Målet är Flensburg i morgon för lite inköp av ädla drycker.
    Blev en tripp på 63 mil idag, start 09:30 och i mål 18:00. Stannade endast för fika, tanka och Donken. Enda som sinkade oss var massor av vägarbeten vid Hamburg.
    Stannade när det var ca:13 mil kvar för att leta upp en ställplats. Av ungefär ett femtiotal förslag i min app valde vi ut ett. Det låg 4 mil bort. När vi svängde ner och ser receptionen kände båda igen sig.
    Vi bodde en natt här för exakt två år sedan.
    Vad är chansen? Kanske borde skrapa mina lotter jag fick av mor o far när jag fyllde år.
    Kanske får vara med i Tv?
    Nej men 100 svenska pengar blev det😁

Dag 12

June 26, 2017 in Germany ⋅ ☀️ 27 °C

Målet för dagen var den gamla staden Rothenborg ob der Tauber.
    Skulle vara 22 mil dit, en munsbit.
    Vi åkte 1,5 timme innan vi stannade och åt "köpefrukost". Har försökt handla i två dagar.Lördag allt stängde 18:00 vi var där 18:10. Söndag allt stängt. Därför var kylen tom.
    Vi var framme kl.12.
    Staden som började att byggas på 1100 talet var helt fantastisk. Har en komplett ringmur med flera fantastiska ingångar.
    Strosade omkring där ett bra tag innan vi forvindare.
    Sedan var det dags att handla, hittade Netto i en mindre stad.
    Nu finns det mat igen. Såg en skylt om camping 150 meter bort. Den slog vi till på.
    Blev en härlig pizza till middag.

I morgon blir det mycket åkande, är 70 mil tillFlensburg där vi skall handla lite drickbart.

Go natt!

Dag 11

June 25, 2017 in Germany ⋅ ⛅ 22 °C

Vaknade till att regnet smattrade mot taket.
    Såg ut att regna hela dagen. Tog beslutet att åka mot Dachau men vänta med besöket till i morgon. Endast 8 mil att åka men med köer på Autobahn och spöregn tog det 2,5 timmar.
    När vi väl kom fram så hade vädret blivit bättre så efter en fika med färska munkar så gick vi in.
    Det som finns kvar av lägret är ett antal tegelbyggnader, krematoriet och grunden till alla barackerna. 2 st baracker byggdes upp 1964 för att visa hur det såg ut.
    Rundvandringen tog nästan 2 timmar och var nog båda lite tagna efter besöket.
    Beslutade att åka några timmar mot nästa mål men strax efter såg vi en skylt om en camping.
    Beslutade att kolla om det fanns plats för oss.
    Till Maggans lycka stog man längst vägen och sålde jordgubbar.
    Köpte en liter gubbar o en liter körsbär.
    Fanns några platser kvar när vi kom fram.
    Den väldigt mysig och ligger vid en liten sjö.
    Till middag blev det grillat kött och stekta färska potäter.
    Till kvällsmat troligtvis jordgubbar.
    God kväll.

Dag 10

June 24, 2017 in Germany ⋅ ☀️ 24 °C

Då säger vi adjö till Italien.
    Startade resan 08:30. Tanken var att åka till Österrike och campa några dagar men blir inte alltid som man tänkt sig. Står just nu ca 5 mil söder om München. Det blev 12 timmar på vägen men vilka vägar. Vi slopade alla motorvägar och körde mindre vägar istället.
    Vi har åkt både uppåt o neråt i svindlande vägar där man inte trott att bilen skulle få plats. Vi har sett fantastisk natur, coola slott o borgar och massor med vinrankor.
    Sitter just nu och bara slappar och käkar Lördagsgodis.

Dag 6-9

June 24, 2017 in Italy ⋅ ☀️ 25 °C

Jag har haft problem med internet dom senaste dagarna. Visar hur mycket man är beroende av telefonen ( pengar, id, ets.).

Har legat still på camping Adria dom senaste dagarna. Vi har bara solat o badat och mått gott. Blev tom sill o potäter igår på midsommarafton.
    Idag kommer vi att ge oss iväg mot Österrike, vi får se vart vi hamnar.

Dag 5

June 19, 2017 in Italy ⋅ ☀️ 30 °C

Dags för Venedig. Bussbiljett gick att köpa på campingen 30 t o r. Busshållplatsen strax utanför grindarna, väldigt smidigt.
    Bussen stannade precis vid Canal Grande.

Äntrade en Vaparetto (båtbuss) , tog en stund innan vi kunde betala. En stackars stressad tjej skötte av och påstigningar + biljetter. Att vi korkade svenskar inte köpt dessa i land är en annan sak😃

Vi åkte en bra stund innan vi var framme vid avstigning Marcusplatsen med sina magnifika byggnader.
    Vi strosade runt i flera timmar, åt varsin makalöst god glass. Strosade ännu mer tills vi inte visste vart vi var.
    Törstiga o hungriga beslutade vi oss att äta på närmaste restaurang. Satt fint i skuggan vid kanalen och beställde pasta (självklart).
    Maggan frågade kyparen vart vi var och vi va bara några hundra meter från busstationen.
    Efter maten blev det hem till campingen.

Vi tog en kaffe och sedan iväg till poolen för lite svalka och sol.

I morgon bär det iväg igen, vem vet vart😜