San Fransisco de Campeche

March 5, 2022 in Mexico ⋅ ☀️ 28 °C

Samen met Nina (Duits) ben ik van Merída naar Campeche gereisd. Busrit van 2,5 uur. Omdat de hostels in Campeche niet denderend eruit zagen hebben we besloten om samen een hotelkamer te nemen. Was wel even lekker. Een eigen kamer en een warme douche! Campeche was een belangrijke doorvoerhaven rond 1540. Na een piratenaanval in 1663 werd er een muur gebouwd om de stad. Deze staat er nog steeds gedeeltelijk. Het is een klein stadje met vooral 1 straat (Calle 59) met leuke gekleurde huisjes en lekkere restaurantjes. Ze maken vooral gebruik van het piratenverhaal voor de toeristen, maar na een rondje in het museum van de muur bleek dat het helemaal niet zon rijke stad was en de piratenaanvallen vielen eigenlijk reuze mee haha. In de avond hadden ze een fonteinshow bij het water, het was gratis en we hebben ons vermaakt. Dus in ieder geval lol gehad, lekker rondgelopen en gerelaxed. Mijn slippers waren kapot gegaan dus moest nieuwe halen, dus op het warmst van de dag een rondje in een winkelcentrum gedaan. Maar zelfs 2 nachten in Campeche is veel, je had alles ook kunnen zien met 1 nachtje slapen haha. Nu in de bus naar Palenque. Pittig ritje van 6 uur, maar dan zijn we ook meer in de jungle van Mexico. Ben benieuwd!Read more