Satellite
Show on map
  • Day 20

    Palenque, watervallen x3

    March 8, 2022 in Mexico ⋅ ☀️ 30 °C

    Maandagavond kwam ik aan in Palenque! Het eerste stadje in de jungle! Heel anders meteen. Toen ik uit de bus stapte stonden 3 engelse meiden (Evie, Jazz en Leah) die ik heb ontmoet in Merída voor mn neus. Super grappig, dus even douchen en afgesproken voor avondeten! We hebben meteen een tour geboekt voor de volgende dag naar 2 watervallen. Dus dinsdag om 12 uur ready to go! 25 min rijden naar de eerste waterval: Misol-Ha. Hier 45 min. Heeeel gaaf. Heerlijk water. Supermooi en altijd indrukwekkend. Daarna weer een uurtje rijden en toen kwamen we aan bij Agua Azul. Hier konden we 3 uur relaxen. Ik ben eerst helemaal naar boven gelopen en de meiden hebben onderaan eerst wat gezwommen. Op de terugweg riep een vrouw aan de kant ‘Coco, coco’, dus of ik een kokosnoot wilde, maar dat vind ik niet zo lekker. Maar toen zei ze ‘Cacao, cacao’. En ik denk huh, cacao? Interessant. Ja hoor, ik een cacaovrucht kopen? Ze snijd hem open. Ik vroeg hoe je het moest eten, zij in het Spaans uitleggen. Ik dacht. Yes ik begrijp het. Mijn Spaans gaat steeds beter. Dus ik pak een vrucht en begin te kauwen, zij lachen. Laat ze zien dat je de cacaoboon pakt en dan het vruchtvlees eraf sabbelt en de boon zelf daarna weggooit. Oeps.. 🥲 stomme toeristen ook. Maar, het vruchtvlees was lekker hahaha. Lekker gezwommen, gekletst, lekker gegeten en terug naar Palenque. Ik moest nog verhuizen naar mijn nieuwe hostel: Cabañas Kin Balam, op advies van Karin. En echt top! Meteen contact met een Duitser (alweer), Michael van mijn kamer en aan de overkant van de weg hebben we een biertje gedaan. Woensdag wakker worden met brulapen bij het hostel. Man wat een geluid. Michael ging een hike doen met een Engelse gast (Sherief) die hij had leren kennen bij de ruïnes en vroeg of ik mee wilde. Natuurlijk. Vroeg op, want warm. Bleek de hike een kleine trail van 45 min te zijn. Maar het klikte heel goed met de mannen, konden goed lachen. Na het rondje terug naar het hostel, en het was nog vroeg. Dus omkleden en de stad in om een andere bus te pakken naar weer andere watervallen: Roberto Barrios. Hier hebben we de rest van de dag gezwommen en in de zon gelegen. Gezellig kletsen en biertje gedronken. Vandaag (donderdag) ben ik naar de ruïnes gelopen in het park hier. Weer aapjes gezien en een toekan! Vanmiddag relaxen in een hangmat en vanavond waarschijnlijk weer ergens eten met mensen van het hostel. Morgen om 07:35 de bus naar San Cristobal. Die rit is 10 uur. Dus lange dag, maar alle locals raden de nachtbus af ivm overvallen. Dus ik ga heel braaf luisteren haha!Read more