Satellite
Show on map
  • Day 29

    San Cristóbal de las casas, deel 2🌄

    March 17, 2022 in Mexico ⋅ ☀️ 22 °C

    De laatste dagen in San Cristóbal heb ik alles op mn gemak gedaan. Ik heb zelf overdag wat rondgewandeld op woensdag (overal behalve het noorden). Uitzichtpuntjes bezocht, heerlijke empenadas gegeten van een heul oud mexicaans vrouwtje. Heel leuk. Om 5 uur was de free walking tour. Erika was onze gids, hele leuke vrouw! Ze vertelde dat er dinsdag toen ik de Canyon tour had er een kleine schietpartij was in het noorden van de stad op de groente en fruitmarkt. De gemeente wilt deze markt vernieuwen, maar de mensen hebben dan geen inkomsten meer. Helaas waren er mensen op afgestuurd om de mensen van de markt bang te maken. Dus het advies hierna was, ga niet meer naar het noorden van de stad. Ze vond het heel vervelend voor ons maar wel nodig om uit te leggen wat er was gebeurd. Behalve de kerken van de stad, liet Erika ons ook de moderne kunstkant van de stad zien en alle nieuwe tentjes. Een aantal proeverijtjes van taco’s en pox, dit is een likeur. Alleen de chocoladepox was lekker haha. Donderdag ben ik met 3 nederlanders (Anouk, Rens en Jelle) en iemand uit Oostenrijk (Yi) naar Chamula gegaan. Dit is een dorpje net buiten San Cristóbal waar ze een beetje vreemd ritueel in de kerk hebben. Over de hele vloer liggen pijnnaalden, de bewoners maken een plek vrij voor zichzelf en steken dan kaarsen aan op de vloer waarna ze offeranden doen zoals cola, fanta, 7up, pox of een kip. Het is heel bizar om te zien.. helaas was hier verder weinig te doen, met zn 5en in een taxi naar een ander dorpje nog: Zinacantán. Weer in de kerk gekeken en toen de bus terug naar San Cristóbal. Het was St. Patrick’s day, en de kok van het hostel komt uit Ierland, dus die heeft opgetreden met zijn band. Heel leuk! Gezellig in het hostel een biertje gedaan en gelachen. En daarna hebben we bin Frida’s frites een puntzak patatje oorlog gehaald. Ik kon het niet laten haha. Vrijdags weer een rondje gedaan naar een ander uitzichtpunt waar ik nog niet was geweest, hier op de trap lekker een boekje gelezen. Om 6 uur had ik nog een massage geboekt. Ook heel interessant, voor de volgende keer moet ik wat meer doorvragen. Ik stond in de massageruimte en de masseur kwam binnen met een bosje oregano(?) kruiden iets. En hij mept me zo op mn hoofd ermee en begint te bidden. Oeps. Ik proberen mn lach in te houden. Lekker hoor. Nee, de massage erna was wel lekker haha! Nu na een busreis van 13 uur ben ik aangekomen in Puerto Escondido. Weer een lekker warm kuststadje. Brak van de rit, straks even bij het strand kijken hoe het daar is!Read more