Satellite
Show on map
  • Day 31

    Puerto Escondido, stad🌮🌅🌊

    March 19, 2022 in Mexico ⋅ ☀️ 29 °C

    Na een nachtbus vanuit San Cristóbal kwam ik zaterdag aan in Puerto Escondido. Helemaal gesloopt. Maar gelukkig een heerlijke privé kamer bij Regina. Dus in de tuin wat bijgekomen en einde middag een kleine wandeling in de buurt en naar het strand (Playa Zicatela) voor de zonsondergang. Daarna bij de super wat gehaald en zelf een pastaatje gemaakt. Tijdens het ontbijt op zondag raakte ik aan de praat met Scarlet (Engels) en zij nodigde mij uit om mee te gaan naar de Mercado. Dus naar de weg gelopen en dan zwaai je voor een collectivo (‘bus’ voor 10 pesos = €0,45). Nadat we nog wat hebben gegeten zijn we over het strand gewandeld naar La Punta. Dit is het uiterste puntje van het strand Zicatela en hier zijn de hippere alternatieve eettentjes. Heel leuk straatje! Hier een ijskoffie gedaan en wat rondgelopen. Ik zou eigenlijk naar een bootfeestje gaan (daarom ging ik uberhaupt naar Puerto Escondido), maar ik had het zo naar mijn zin dat ik dat heb laten varen (snap je😂). En het was ook aan de andere kant van de stad. Toen de collectivo terug naar onze kant van het strand en daar hebben we de zonsondergang gekeken. Daarna bij La Olita garnaal ceviche en garnaal taco’s gegeten! Dat was me een partijtje goddelijk!! 🤤🤤 Scarlet werkt op Engelse tijd, dus we zijn na het eten terug gegaan naar onze appartementjes. Heerlijk gedoucht en nog een biertje gedaan met de andere gasten in de tuin. Maandagochtend heb ik een walvistour gedaan, maar hier maak ik een apart verhaal van, veelte veel foto’s haha. Na de tour ben ik met Pierre (Frans) en Sezan (Zwitsers) naar een strandje gegaan om de hoek: Playa Carrizalillo. Heel mooi strandje en hier lekker ontbeten, gezwommen en gezond. Zij gingen na de lunch terug naar hun hotel en ik ben nog even blijven liggen. Rond half4 ben ik richting het centrum gelopen, helaas vond ik er weinig aan dus rechtsomkeert en in een collectivo terug naar La Punta. Hier weer lekker vistaco’s gegeten en de zonsondergang gekeken met een paar honderd man haha. Terug naar het appartementje, lekker douchen en weer even gekletst met de andere gasten. Daarna op tijd naar bed aangezien ik dinsdag om 7 uur sochtends weer een bus heb. We gaan door naar Oaxaca stad! Dit keer maar 10 uur 🙃Read more