Satellite
Show on map
  • Day 64

    Valhalla farm, laatste dag Guatemala🌳

    April 21, 2022 in Guatemala ⋅ ⛅ 23 °C

    Na de nachtbus uit Flores kwam ik rond 7 uur sochtends aan bij mijn hotel. Gelukkig was mijn kamertje vrij. Dus nog even in bed gedoken. Toen ontbeten bij Fernando en de uber gepakt naar Valhalla Macadamia farm. Een ecologische macadamia boerderij! Bij aankomst een kleine tour gehad. De macadamia boom moet 5 jaar groeien en daarna geeft de boom het hele jaar rond voor ongeveer 120 jaar noten. De oprichter heeft de 2 apparaten zelf ontworpen. De eerste om de groene schil van de noot te halen. Deze schil gebruiken ze voor compost. Daarna moeten de noten drogen voor 20-30 dagen, afhankelijk van het weer. Daarna scheiden ze de noten op grootte, waarna de zakken naar de fabriek gaan (hier staat 1 machine) om gekraakt te worden. Schijnbaar is macadamia olie een gewenst ingredient voor vele gezichtscremepjes. Bij de shop hadden ze ook zepen, chocolade met macadamia noten, gezichtscreme en de olie uiteraard. Wat lekkere spulletjes gekocht en een massage geboekt. Na een uur massage (ingesmeerd met macadamia olie) heb ik in het restaurant nog heerlijk gegeten! Was echt een hele leuke ervaring en een heel interessante plek! In de avond met Anne en Davine afgesproken in een restaurantje en samen terug naar het hotel. Anne en ik gaan met de bus naar Nicaragua. We worden om 02:30 opgehaald!Read more