Slowboat - dag 2

December 11, 2018 in Laos ⋅ 🌧 22 °C

Lekker vroeg opstaan om op tijd aan de boot te zijn voor goede zitplaatsen. Dus wij vroeg aan de boot aangekomen en ons plan was geslaagd er was nog niet veel volk. Er was ook nog een hele leuke verrassing! Aan de andere oever waren vier olifanten aan het baden onder toezicht van hun mahout. We hebben dus nog een keer olifanten mogen bewonderen voor een tiental minuten.

We stapten op en toen zeiden ze ons dat we door moesten kruipen tot op de boot die er naast lag. Blijkbaar waren er twee boten vandaag die naar Luang Prabang varen.

Deze tweede boot was meer luxueus dan de boot waar we eerst wouden opstappen of dan onze boot van gisteren. Vandaag hadden we een tafel waar we met vier konden aan zitten. We werden vergezeld door twee leuke Zweden (Erik & Erik) die we gisteren ontmoet hadden in onze guesthouse. Ook had onze boot niet 1 maar drie toiletten. Het drie dubbele van gisteren dus en het waren ook alledrie zittoiletten. Een verbetering tegen dat ene squattoilet op de vorige boot.

Er waren weer vele tussenstoppen, waarbij één waar er een 8-tal kindjes armbandjes wou verkopen. Dat deden ze heel ijverig. We waren er wat van verschoten hoeveel moeite ze deden, af een vastgemaakte boot springen op de rand van onze boot kruipen, terug af onze boot en op die vastgemaakte boot. Het was met een dubbel gevoel dat we naar het spektakel keken.

Na zeven uur varen kwamen we om 16u aan in Luang Prabang. Inchecken in onze guesthouse en de stinkende (vooral Steven zijn hemd), vuile was van ons zipline avontuur afgeven. Om de avond af te sluiten zijn we naar de avondmarkt gegaan om er te eten en eens rond te kuieren. Nog een smoothie en dan richting ons bedje. 😊