Luang Prabang - dag 3

December 12, 2018 in Laos ⋅ 🌧 20 °C

Vandaag was huilerig. De hemel weende een hele dag dikke tranen op ons hoofd.

Wakker worden en een vaag bekend geluid horen. Even nadenken ... wat kan het zijn? Regen?! Oh jawel, het regende. Net op de dag dat we een mooie waterval gingen bezoeken. Het viel letterlijk in het water. Maar we lieten ons niet kennen. Met sneldrogende kledij en k-way vertrokken we in een busje naar de waterval. Hier ontmoetten we een Engelse kerel die de wereld rondreist met de fiets. Straffe kerel!!

Aangekomen aan het park van de waterval, gingen we op zoek naar de waterval. Eerst kwamen we een berenopvangcentrum tegen dat moonbears of de Aziatische zwarte beren redt van stropers die ze verkopen voor hun gal. Ook belanden hun poten in de soeppot. Onbegrijpelijk. Ondanks de regen, was het prettig om deze dieren te bewonderen. Tat kocht een T-shirt om de organisatie te steunen.

We liepen verder en kwamen al snel uit aan een klein watervalletje en we dachten ‘oké, dit is aardig maar niet wauw’. We volgden een pad verder en kwamen nog wat stroomversnellingen en watervalletjes tegen tot we aan de voet kwamen van de echte waterval, Tat Kuang Si genaamd. Wauw! Heel indrukwekkend! Prachtige waterval vinden wij persoonlijk. We klommen ook tot de top van de waterval. Dit ging niet zonder natte voeten. Het water van de waterval loopt namelijk over een deel van de trappen naar de top.

Terug in Luang Prabang, aten we een lekkere menu. Zo proefden we van verschillende Lao gerechten. In de namiddag, keerden we naar onze guesthouse om wat te rusten en op te warmen. Het was frisjes vandaag met een temperatuur rond de 20 graden en de regen daarbij hielp niet echt.

‘S avonds gingen we naar een filmvoorstelling ‘Chang’. Een film die uitkwam in 1925. Het gaat over een Lao gezin dat in de jungle probeert te wonen/overleven. We kwamen net op tijd toe voor de voorstelling. Het werd een gezellige avond want het was een privévoorstelling. We waren de enige die vandaag waren opgedaagd. Gezellig onder ons twee en het leek alsof we persoonlijke bediening hadden. Het is eens iets anders. 😊