Satellite
Show on map
  • Day 20

    Commensacq

    May 11, 2023 in France ⋅ ☁️ 16 °C

    Vanochtend zag het er donker uit buiten... omdat het hier nogal eens snel kan gaan regenen heb ik geen risico genomen en dat was maar goed ook..... eigenlijk de hele ochtend en nog later in regenbuien gefietst terwijl ik door bossen reed waarvan je het einde niet zag. Er werd veel hout afgevoerd omdat er kennelijk brand was geweest, vrachtwagen combinaties vol....af en aan...
    Tot vroeg in de middag ging dat zo door. Ik reed een dorpje in en zag het bordje Pissos. Ik dacht tijd voor een boterham maar toen begon het me toch een partij te hagelen, ongelofelijk. Ik drukte me tegen de gevel van een pand en kwam redelijk weg... maar goed terug naar het plaatsnaambordje, mijn overnachtingsplaatsje dacht ik bij mezelf en dan kon het niet ver meer weg zijn.. althans dat dacht ik.. maar goed een km of 5 verder zag ik het plaatsnaambord weer en werd het tijd om de locatiegegevens erbij te halen en zodoende reed ik Pissos werd uit, gelukkig in de goede richting.. enfin 12 km verder zag ik inmiddels een andere plaatsnaam, Commensacq, een plaats buiten de St Jacobsroute... maar goed de accomodatie maakte veel goed en morgen dus eerst weer op de route komen en dan door naar Dax.
    Internet heeft toch wat problemen in deze plaats, krijg mijn foto's niet ge upload... morgen dus. O ja de foto van de druiven... nu zo klein maar straks even mooie tros.
    Read more