Satellite
Show on map
  • Day 29

    Boadilla del Camino

    May 20, 2023 in Spain ⋅ ☁️ 16 °C

    Zo, vanochtend uit Burgos vertrokken na de dagelijkse boodschappen ingeslagen te hebben. Ik begon al met een lekkere klim, de dagelijks warm-up, die altijd slaagt in zijn opzet.... ik klim omhoog om uiteindelijk terecht te komen op de hoogvlakten, hier bekend als de meseta. En daar zie je de eindeloze vlakten zonder bergen om je heen want je fietst op de hoogvlakten... gedurende uren fiets je over de vlakten. Soms zijn dat van die gravelpaden, kilometers lang en dan ben ik blij dat ik niet lek ben gereden...Eindeloze rechte wegen soms met wat hellingen, zover je kijken kunt. Ik betrapte mezelf op de constatering liever eindeloos rechte wegen dan die hellingen.... en het ging ook lekker. Ik had in Estépar eigenlijk een overnachting geboekt maar ik was rond 11.00 uur al daar en die heb ik toen maar laten schieten, het zij zo... er zat niet zoveel hoogteverschil in en dus trapte ik lekker door. Ik voelde me goed en het lichaam zat mee. Op verschillende plaatsen kwam ik de wandelende pelgrims tegen die een weg moesten oversteken waarna ze weer in het niets verdwenen. De dorpjes die ik tegenkwam adverteerden ook allemaal met slaapmogelijkheden maar ik wilde verder en zo geschiedde... op een gegeven moment was het al bijna 16.00 uur en ik twijfelde wat er hierna nog zou komen qua voorzieningen en ik vond het eigenlijk genoeg geweest vandaag, flink doorgetrapt en 75 + km gefietst dus doelstelling gehaald.
    Ik reed naar het centrum 🙈 van het dorp en voorwaar een pelgrims albergue oftewel slaapzalen. Het internet is slecht en kan niet slapen juist ja, snurkers op de zaal maar liefs 20 man/vrouwen liggen.. vanavond iig goed gegeten en wat gedronken en nu dan dit verslag bijwerken omdat het internet het nu aan kan.
    Ik heb de wekker ook maar vroeg gezet zodat ik er weer op tijd tegenaan kan. Wat een houtzagerij zeg....🙈🙈🙈
    Zeg.... ik zag net dat als ik morgen in Sahagún ben ik nog 2 trajecten moet.... 1 van 204 km en een van 208 km. Ik voel de spanning in mijn lichaam moet ik zeggen..
    Read more