Azamazing evening

October 17, 2018 in Israel ⋅ ⛅ 26 °C

2018-10-16 tisdag

Dagen var långt ifrån slut när vi kom till båten efter vår heldag i Israel. Kvällen skulle fortsätta med festligheter.

Det var bara att gilla läget, byta om till lite tjusigare kläder, snabbt äta lite middag och sedan ta bussen till Azamara Azamazing evening. Denna ägde rum i Ashdods konsertbyggnad.
    Rederiet Azamar har alltid ett sådant här arrangemang på sina kryssningar, det är imponerande.
    Fantastiskt varmt väder, solen hade gått ner och vi gick mellan Israeliska ungdomar, med Israels flagga, fram t konsertbyggnaden.
    Vin, drinkar och smått och gott: falafel m tillbehör, frukt och ett helt bord med sötsaker.
    Det fanns Halva som är ettersöt men njutbar i små, mycket små portioner, baklava som är mindre söt samt en hårig baklavavariant som var godast och minst söt. Jag lärde mig att den håriga filodegen finns att köpa i Hötorgshallen och jag har receptet så nu blir det nya bakexperiment.

Med kladdiga fingrar gick vi sedan in i konsertsalen. Ashdods symfoniorkester fanns på plats.
    Så kom då dirigenten in. En liten farbror som mest såg ut som en tankspridd professor i en ett nummer för stor kostym. Men det första intrycket är inte alltid rätt. Att kostymen var ett nummer för stor krävdes för att han skulle kunna dirigera utan att sömmarna sprack. Disträ var han alls inte utan hade orkestern, och även publiken, helt i sin hand.
    Hans presentationer var lite ostrukturerade ibland men budskapet gick fram. Programmet finns på bild. Två väldigt duktiga sångerskor deltog också.

Fantastiskt fint, vi var glada att vi hade bestämt oss för att delta.

När vi lämnade byggnaden var det en dansuppvisning utanför. Då serverades det glass och diverse drycker. Henrik uppoffrade sig för glassen medan jag tog en citronvatten.

Buss hem och medan vi väntade i kö för att få kollat passen spelades det musik och serverades ännu mer drycker. Efter alla kontroller var det dags för sänggående.