Satellite
Show on map
  • Day 15

    Tävlingsdags

    October 25, 2018 ⋅ 🌙 26 °C

    2018-10-25 torsdag

    Så var det då dags för shuffle-board. Ett spel jag hade noll kunskap om och som Henrik hade en svag aning om. Henrik var påskyndare till denna aktivitet eftersom han ville lära sig spelet. Pia hade fixat en instruktör som visade sig vara en av operasångarna. Det gällde verkligen att skyffla iväg runda marker på en bana uppmålad på däck 11.

    Jag anmälde mig genast som hejaklack, hade jag försökt mig på detta hade jag fått ont i dagar efteråt. Henrik deltog i både herr- och dammatchen, då damlaget var en ’man’ kort. Hans lag på herrsidan förlorade medan damlaget vann. Henrik tävlade då under täcknamnet Henrietta.
    Jag var så uppslukad av att vara hejaklack att jag helt missade att fotografera.

    I efterhand fotograferade jag Henrik under en skyffling för att ge en bild av hur det ser ut.

    Min mycket uppskattade insats under tävlingen var att ta upp drinkorder, gå ner till baren och beställa så att de sedan blev uppburna till oss.

    Kvällen blev nästan hektisk. Först middag där min huvudrätt var väldigt speciell. Jag hade beställt cheviche med räkor och in kom en puck med 4 räkor omlindade med en lång gurkskiva. 3 sötpotatis-chips som ’mättande’ komplement. Det kändes mera som en förrätt men det var helt ok för mig. Nu kunde jag beställa en maffigare efterrätt i stället.

    ABBA-disco klockan 21 och vi gick dit enbart av solidaritet m Pia. Hon hade nämligen fixat en extra ABBA-kväll då den förra var när vi kom tillbaka sent från Luxor.

    Kvällen avslutades med trolleri och magikern var lika bra som när han för några dagar sedan trollade enbart för oss.
    Read more