Satellite
Show on map
  • Day 15

    Nästan som Älvsjömässan

    October 25, 2018 ⋅ ⛅ 27 °C

    2018-10-25 torsdag

    Det var Expo ombord i teatersalongen på förmiddagen. Olika funktioner på båten hade utställningsbord och Henrik fastnade redan vid det första. Diskussionen började med den indirekta eldriften och fördelarna med det, trots viss energiförlust. Jag tappade fort intresset och gick vidare i min egen takt.

    Bartenderbordet bjöd på en Cosmopolitan i lagom storlek (dvs liten) som förmiddagsdrink. Middagsbordet hade servettbrytningar som säkert gjorde gårdagens servettbrytningskursdeltagare gröna av avund. Min favorit var rep-avdelningen med knopar och splitsningar i många varianter.

    När vi sedan låg på skugg-däck såg vi några fiskar som hoppade i vattnet. Jag tyckte de såg ut som laxar som hoppar i laxtrappor (inte särskilt troligt), Henrik trodde att det kunde vara delfiner och ytterligare någon hade förslaget att det var tonfisk. Ska se om jag får någon klarhet i detta under resan.
    Read more