Satellite
Show on map
  • Day 17

    Sista 'hafs'-dagen

    October 27, 2018, Arabian Sea ⋅ ☀️ 26 °C

    2018-10-27 lördag

    Sista sea-day, hädanefter är det externa aktiviteter varje dag tills vi åker hem på onsdag. Jag tycker inte om att jag har så många opublicerade inlägg, ni som läser mina inlägg får dem både sent och i klump. I går loggade jag in på båtens wi-fi där vi har 30 minuter var och på drygt 20 minuter kunde jag endast publicera de tre inläggen om Petra. Det krävs tålamod när man sitter där och ser att det jobbas allt medan minuterna försvinner.

    På förmiddagen var det ’Captains corner and Q&A’ då vi fick veta lite mer om båten och dess historia. Kaptenen, som påminner om Janne Andersson (fast portugis), gillar att framträda och syns överallt så man undrar när han har tid att kapten’a. Efter hans presentation tillkom fler av besättningen. Och vi fick ställa frågor. Vi ställde inga och först efteråt kom vi på vad vi skulle frågat.

    Vi fick bl.a veta hur de behandlar eventuell ohyra som medföljer leveranser av matvaror. De besiktigar först leveransen och sedan har de insektsfällor i lagerutrymmena.

    Eftermiddagspasset var talangshow där olika förmågor i besättningen framträdde. Vissa var väldigt bra medan andra bara var bra.

    När det var ett uppträdande med fem portugiser passade kaptenen på att rusa upp på scen och komplettera doa-kören.
    Jag filmade när det var ’Hotel California’ men lägger inte upp den här, det skulle ta alltför lång tid att ladda upp den.

    Henrik kommer att bli känd på Instagran då Pia har lagt upp en bild på honom med den där möss-hatten som han handlade i Salalah. Jag återkommer med exakta adressen men den som är otålig kan söka på ’cluberiks’.
    Read more