Satellitt
Vis på kartet
  • Dag 13

Torsdag 25/5 Barcelona

25. mai 2023, Spania ⋅ 🌧 16 °C

Vi vaknade upp i ett regngrått Barcelona. Vi gläder oss åt att vi har haft fint väder under kryssningen och det hade gärna fått vara så ytterligare en dag. Barcelona-borna gläds dock åt regnet eftersom det har varit en torr vår.

Vi gjorde en bussrundtur och beskådade först utsikten från den höjd dit man kan åka med Teleferique. Barcelona sägs vara den fjärde största kryssningshamnen i världen.

Sedan var det dags för La Sagrada Familia, Gaudis ännu ofullbordade katedral. Vi har båda varit där tidigare men eftersom den hela tiden förändras så är det lika fascinerande att besöka den. Vår lokala svenska guide var också väldigt kunnig och entusiasmerande så det var väl värt promenaden i regnet.

Efter incheckning på hotellet gick vi ut och jagade tapas till en sen lunch. Vi hittade ett ställe där det fanns flera lokala besökare. Vi beställde flera olika tapas och det vi serverades överensstämde med vad vi trodde att vi beställt.

På kvällen avskedsmiddag på en argentinsk restaurang.