Etappe 4

June 21, 2023 in Norway ⋅ ⛅ 15 °C

Vandaag de etappe van Molde naar Namsos via de prachtige Atlantic Road. De vele eilandjes worden verbonden via bruggen of ferry's. Het zou weer een lange dag worden dus waren we iets vroeger uit de veren gegaan. Gebakken eitje met kaas op brood, bakkie conflakes erbij en alles wegspoelen met retesterke espresso is inmiddels ons ochtendritueel geworden. We kwamen onderweg wel wat mooie visstekjes tegen en besloten toen er maar even half uurtje tussen uit te knijpen. Anton pakte de vliegenlat uit de kofferbak en een bekend gezegde is dat vliegvissen een sierlijke manier is om niets te vangen. Maar niets was minder waar, want na pakweg een kwartiertje hengelen viste Auke een prachtige pollak uit het noorse fjord. Die moest natuurlijk mee voor het avond eten. Steen op de kop, ingewandjes aan de meeuwen voeren en in de vuilniszak gerold. We moesten toch nog een uurtje of 2 karren voordat we ongeveer bij onze bestemming zouden zijn. Wel over werkelijk prachtige wegen door bossen, tussen bergen en langs rivieren. Ook ditmaal om gemaksreden een camping uitgezocht. Vis op de bbq, even happen en....ja hoor ...knudsen. kleine k*tvliegjes die zelfs door je imkermasker kunnen komen maken je het hier wel lastig. Ze prikken ook nog eens dus worden we waarschijnlijk morgen wakker met een builenkop😂. Ferry naar van bodo geboekt op donderdag ochtend om 3:15. Dus kunnen we morgen lekker laat vertrekken...tot de volgende etappe✌️Read more