Etappe 11 +12

June 29, 2023 in Estonia ⋅ ☁️ 15 °C

Vanuit onze camping aan de baltische kust zijn we naar helsinki gereden. Wel een lange rit van 700+ km. In noord Finland zijn de wegen lang en uitgestrekt. Wat rijden vermoeiend maakt. In het zuiden is het wat meer bochtig en heuvelig wat rijden weer wat leuker maakt. Onderweg had Anton nog een Eland langs de weg gezien. Het was nog wel een doel om elanden te spotten in Scandinavië maar was na 4000 km B weg in de bossen staren nog niet succesvol geweest. Daarom wouden we de laatste dag in Finland nog een poging wagen om Elanden te spotten. Omdat deze dieren actief worden tussen 10 uur en 4 uur s'nachts is het wel een laat uitje op de toch al zo drukke rallydag. Maar op de camping in de buurt van Helsinki was de eigenaar een voormalig natuurgids en kon ons aanwijzen waar de beste kans was om elanden te vinden. Om 10 uur s' avonds tot 12 uur in de nacht rondjes gereden en gewandeld maar niets anders dan herten gezien. Opweg terug naar de camping zien we plots een elandvrouwtje met jong. Blij met deze afsluiter de volgende ochtend vertrokken met de ferry naar Talinn. Omdat de etappe kort was even 2 uurtjes de sfeer van de oude stad opgesnoven voordat we naar de mooie partylocatie van de rallyclub ten oosten van Talinn zijn gereden. Mooie locatie in het bos met hot tub en sauna. Laat de Heineken maar vloeien want we hebben wel dorst gekregen 😁✌️🍻. Onderweg hebben we ontdekt dat de nieuwe banden op de voorwielen compleet versleten waren na 5000km . De oorzaak ligt waarschijnlijk in het niet goed uitgelijnd zijn. Hebben het met de monteur van rally bekeken en met onze reserve wielen beter afgesteld. Hopelijk genoeg tot thuis🤞😁Read more