Etappe 13

June 29, 2023 in Lithuania ⋅ ☀️ 19 °C

Wat een dag vandaag. Na een gebroken nacht met op de achtergrond luidruchtig Duits geschal, vanochtend vertrokken vanaf de verzamelplek in Raudzilla. Het is toch altijd leuk om vanaf een verzamelplek onderweg te zijn, overal kom je rally genoten tegen en bij iedere afslag zie je iedereen weer zijn eigen weg kiezen. Onze eigen weg eindigde al vroeg off-road dus verkeerd rijden blijft nog een verbeterpuntje.

De opdracht van vandaag was om een foto te nemen bij een ondergelopen gevangenis/ werkkamp bij Rummu. Voor ons een uitgelezen kans om even op te frissen tussen de oude muren (ook omdat we alweer twee dagen geen stromend water hebben gezien 🦨).

Na deze opfrisbeurt was het weer sturen en km's maken. In de verte ruiken we de Hollandse stal al en dit maakt dat we, ondanks de geplande korte etappe van vandaag, toch weer een lange dag hebben gemaakt. Begonnen in Estland zijn we via Letland nu in Litouwen aangekomen. Volgens ons vliegen er hier heel wat beschermengeltjes rond want er wordt gevochten om iedere vierkante meter asfalt. De wegen zijn eenbaans zonder middenberm en inhalen gaat op goed geluk, een dashcam zou mooie beelden voor wegmisbruikers opleveren. 👮‍♂️

Nog een paar dagen en dan verwachten we Hamburg weer binnen te rollen. De Golf doet het goed en in de slip stream van een Letse vrachtwagen gedraagt ie zich het best. Voor nu gaan we in ieder geval eerst wat nachtrust inhalen! 👋

Ps. Als nakomertje en toetje uit Scandinavië onze foto trofee, een eland met kalf. 🫎😁