Satelit
Tunjukkan pada peta
  • Hari 3

Traķu pils

10 Ogos 2020, Lithuania ⋅ 🌙 26 °C

Šodien plānā, laikam jau slavenākā Lietuvas pils - Traķu pils. 14.gs. Lietuvas dižkunigaitis Kestutis iesāka, bet dēls Vitauts Dižais pabeidza pils būvniecību. Šajā pilī pats valdnieks 1430. gadā arī mira. Būve atrodas uz vienas no Galves ezera salām un visa nelielā Traķu pilsētiņas infrastruktūra ir vērsta uz to.
    Parkings pretī tantes tomātu siltumnīcai vienā no pagalmiem. Tantei lokāls bizness, bet izskatās, ka iet no rokas. 4€ no auto un pagalms līdz pēdējām kvadrātcentimetram pilns. Vismaz kādas 10 gab. tajā mirklī bija. Tante varēs nopirkt jaunus tomātu stādus nākamajai ražai.
    No Viļņas aptuveni 40min brauciens un esam klāt. Nolemjam iet pa pils telpām un pagalmiem pašrocīgi - bez gida. Viens parasts mirstīgais un viens students = 12€ par ieeju.
    Šobrīd pils ir gandrīz restaurēta. 16.gs. beigās Traķi esot zaudējuši savu stratēģisko nozīmi un no 17.gs. pils bija pamesta un sāka sabrukt. Tikai no 20.gs. tika sākti reāli restaurācijas darbi, kuri pabeigti 1961. gadā, kad arī tā tika pārtaisīta par vēstures muzeju.
    Aptuveni 2.5h laikā to izstaigājām un apskatījām eksponātus. Madarai liels pārbaudījums - diezgan daudz trepes. Kaut kā uzsteberēja!
    Lai arī mūžam neaizmirstamus iespaidus šeit neguvām, tomēr vismaz reizi apmeklēšanas vērta pils ir pavisam noteikti.
    Pēc plkst. 12 man uznāca mīkstums kamēr Madara dzesē celi ūdenī. Tiek pieņemts lēmums uzlādēties ar kūciņām tur pat Galves ezera krastā ar skatu uz pili. Man gira + cafe + ledai kombinācija, kamēr Madarai Aperola kokčiks ar saldējumu. Ļoti ilga apkalpošana = no tip.