Medusmēnesis Covid stilā. Šobrīd tālāk aizbraukt gandrīz neiespējami! Bet arī mūsu kaimiņzemēs ir ļoti forši! Read more
  • 13footprints
  • 2countries
  • 5days
  • 61photos
  • 1videos
  • 709kilometers

Užupis

August 9, 2020 in Lithuania ⋅ ☀️ 24 °C

Orģinālā plānā bija paredzēts iet brokastīs uz kādu vietējo cafe, bet izlīdzējāmies ar līdz paņemto eklēri un mini-burgerīti.
    Nesteidzīgi ap 11 dodamies izpētīt vietējā rajoniņa - Užupes ielas.
    Užupe ir mazākais rajons Viļņā un ir atdalīts no Viļņas vecpilsētas ar Vilneles upi. Deviņdesmitajos gados esot bijis baigais ghetto rajons, bet tagad strauji attīstījies par smuku, mazu hipsterīgu apkārtni.
    Užupē ir daudz klavieres parciņos un uz atsevišķām sānu ielām, kāpēc - nezinām. Jānoskaidro stāsts.
    Vispār interesants rajoniņš. Daudz kafejnīcas un par spīti visām Covid lietām, arī pilnas. Daudz interesantu ieliņu, statuju un grafiti. Izdarījām ļoti labu izvēli paliekot šeit pa nakti.

Gediminas Castle Tower

August 9, 2020 in Lithuania ⋅ ☁️ 27 °C

Pēc tam, kad konstatējām, ka uz Trīs krustu kalnu mēs nevaram uzbraukt (Madaras ceļa rehabilitācija vēl tādu kāpšanu ar kājām neļauj) tāpēc virzāmies viena no Viļņas simbolu - Ģedimina torņa virzienā. Tornis ir redzams no daudz un dažādiem pilsētas punktiem.
    Šeit iespējams uzbraukt augšā/lejā ar funikulieri samaksājot 1€ katrā virzienā. Galā panorāmisks skvēriņš pār Viļņas vecpilsētu un protams, pats Ģedimina tornis. To 1409. gadā uzbūvēja Vitauts Dižais.
    Lai uzkāptu tornī biļete jāpērk vēl atsevišķi. Parastam mirstīgajam 5€, bet studentiem 2€. Tur šauras un stāvas kāpnes tāpēc es ātri vienītī uzskrienu augšā un nobildēju panorāmu un lejā. Redzama visa Viļņas vecpilsēta. Sarkanie jumtiņi, daudzās baznīcas, Viļņas TV tornis un daudz kas cits. Tomēr jāatzīst gan, ka skats praktiski tāds pats kā no skvēra.
    Tālumā izskatās, ka pastāv negaisa risks, tāpēc sākam formēties atpakaļ uz pilsētas pusi, kur vajadzētu sākt kādu kafejnīcu “testēšanu”!

Sīnisms katedrāles laukumā un Užupē

August 9, 2020 in Lithuania ⋅ ☁️ 26 °C

Paliekam centrālā restorānā pie Viļņas katedrāles, lai paēdot un malkojot dzērienus varam redzēt vienu no Viļņas zīmīgākajiem skatiem. Par to, protams, arī attiecīgi skaitļi ēdienkartē. Ja pasūtot alu (labu vai sliktu) vismaz ir garantēts kāds konkrēts tilpums, tad ar vīnu, vismaz šeit, tas tā nestrādā. Zem nosaukuma “glāze vīna” bija vien tāda maza siekaliņa glāzē.
    Pilnais 57m augstās katedrāles nosaukums - Viļņas Svētā Staņislava un Vladislava bazilika celta no 1779. līdz 1783 gadam. Baznīcas kriptās ir apglabāti vairāki Lietuvas un Polijas vēsturē nozīmīgi cilvēki. Piemēram, jau minētais Vitauts Dižais.
    Kamēr pasēdējām un pārlaidām iepriekš prognozēto negaisu, saliekam “uz papīra” vakardienas iespaidus.
    Pēc tam lēnā garā dodamies uz mūsu rajoniņu - Užupi. Madara iešanas ziņā šodien visu iespēja ātrāk un tālāk nekā bija plānots, līdz ar to vēl ir samērā agrs un nolemjam vēl pasēdēt Užupes picērijā. Lietuvā alkoholu svētdienās var nopirkt tikai līdz plkst. 15:00, tāpēc šis fakts arī nemotivēja uzreiz doties mājās.

• Day 3

Traķu pils

August 10, 2020 in Lithuania ⋅ 🌙 26 °C

Šodien plānā, laikam jau slavenākā Lietuvas pils - Traķu pils. 14.gs. Lietuvas dižkunigaitis Kestutis iesāka, bet dēls Vitauts Dižais pabeidza pils būvniecību. Šajā pilī pats valdnieks 1430. gadā arī mira. Būve atrodas uz vienas no Galves ezera salām un visa nelielā Traķu pilsētiņas infrastruktūra ir vērsta uz to.
    Parkings pretī tantes tomātu siltumnīcai vienā no pagalmiem. Tantei lokāls bizness, bet izskatās, ka iet no rokas. 4€ no auto un pagalms līdz pēdējām kvadrātcentimetram pilns. Vismaz kādas 10 gab. tajā mirklī bija. Tante varēs nopirkt jaunus tomātu stādus nākamajai ražai.
    No Viļņas aptuveni 40min brauciens un esam klāt. Nolemjam iet pa pils telpām un pagalmiem pašrocīgi - bez gida. Viens parasts mirstīgais un viens students = 12€ par ieeju.
    Šobrīd pils ir gandrīz restaurēta. 16.gs. beigās Traķi esot zaudējuši savu stratēģisko nozīmi un no 17.gs. pils bija pamesta un sāka sabrukt. Tikai no 20.gs. tika sākti reāli restaurācijas darbi, kuri pabeigti 1961. gadā, kad arī tā tika pārtaisīta par vēstures muzeju.
    Aptuveni 2.5h laikā to izstaigājām un apskatījām eksponātus. Madarai liels pārbaudījums - diezgan daudz trepes. Kaut kā uzsteberēja!
    Lai arī mūžam neaizmirstamus iespaidus šeit neguvām, tomēr vismaz reizi apmeklēšanas vērta pils ir pavisam noteikti.
    Pēc plkst. 12 man uznāca mīkstums kamēr Madara dzesē celi ūdenī. Tiek pieņemts lēmums uzlādēties ar kūciņām tur pat Galves ezera krastā ar skatu uz pili. Man gira + cafe + ledai kombinācija, kamēr Madarai Aperola kokčiks ar saldējumu. Ļoti ilga apkalpošana = no tip.

• Day 3

Vakara pastaiga

August 10, 2020 in Lithuania ⋅ ⛅ 20 °C

Izstaigājuši un guvuši vēstures/kultūras dienas devu dodamies tērēt naudu uz Viļņas gigantisko Akropoli. Lai arī baudāmākais ieguvums bija mega burgers pa 5€, tomēr arī jaunie drēbju gabali noderēs.
    Galvenais uzdevums bija atrast Madarai ūdens kurpes, lai varētu tik pie “Likteņa šūpolēm”. Zem Ūžupes tilta virs Vilneles upes iekārtas šūpoles ar sapņu ķērāju.
    Madarai konstanta spriedze par to, ka laulību gredzens čut-čut par lielu, tāpēc meklē ar ko esošajam uzlikt “bloķi”. Gredzena pazaudēšanu nepārdzīvošot! Rezultātā - nopirkts vēl viens, mazāks izmērā un plānāks gredzentiņš, kura galvenā funkcija ir noturēt vietā galveno. Šī jau sagribēja atkal dimantus, bet par laimi pašai iekšējais žīdiņš aktivizējās.
    Par galveno vilšanos Akropolē kļuva akvārija ar haizivi neesamība. Nezinu, nosapņoju to vai sen jau likvidēta tāda padarīšana, bet likās, ka šeit tāds bija. Vismaz pirms ~15 gadiem kad pēdējo reizi te biju.
    Atraduši ūdens kurpes dodamies no mājām uz Likteņa šūpolēm. Tās atrodas aptuveni 3min gājienā no mums.
    Pēc mini-fotosesijas Madara gandrīz pazaudēja saulesbrilles. Pieliecoties tās iekrita upē. Lai arī sekla, tomēr akmeņu dēļ neko nevar saprast. Nākamie rindā aiz mums intensīvi iesaistās briļļu meklēšanā. Viss veiksmīgi - atradās!
    Pēc tam aizgājām līdz Rītausmas vārtiem. Lai arī tie pavisam noteikti kaut ko simbolizē un ir svarīgi, bet mūsu nezināšana neļāva to saprast, tāpēc ātri dodamies tālāk.
    Lai lieta ietu raitāk, divatā ar skūteri izmetam līkumu pa Ģedimina prospektu. Interesanta urbānā “pludmale” ar zviļņiem un pludmales volejbola laukumu. Vienīgais ūdens šeit gan ir strūklaka.
    Vakariņās izvēle uz suši restorānā Manami uz gājēju ielas - Viļņas gatve.

Gaisa baloni

August 11, 2020 in Lithuania ⋅ 🌙 15 °C

Laika prognozes šodien labas tāpēc zaļā gaisma mums jaunam piedzīvojumam - lidojumam ar gaisa baloniem. Rezervējam lidojumu ar flywithme.lt. 99€ no cilvēka par stundu ilgu lidojumu. 5.45 no mājām mūs savāca un aizveda uz pacelšanās punktu. Turpat pilsētā netālu no Akropoles no nelielas pļaviņas arī pacelsimies.
    Pašiem bija jāpalīdz pieturēt balonu kamēr pilots tajā pūta iekšā karsto gaisu. Visi 6 pasažieri salecām grozā un aiziet. Visas kustības tādas līganas un mierīgas tāpēc nav nekādas nedrošības sajūtas.
    Lidojam gar vecpilsētu pāri Nere upei un tad gar Viļņas TV torni Marijampoles virzienā.
    Skati iespaidīgi. Lidojot pāri lielceļiem, mašīnas skrien kā mazas skudriņas.
    Pēc aptuveni 45-50min lidojuma nosēžamies pļavā netālu no ciema Paneirai. Mums likās, ka plānotas maršruts ir aplis, bet izrādījās, ka paceļamies Viļņā un nolaižamies citur.
    Kamēr jānovāc gaisa balons, tikmēr pilots sagatavo mini pikniku ar riekstiņiem, limonādi un viņa paša taisīto alu. Alus gan atkrīt, jo man šodien vēl paredzēts braukt ar auto.
    Pašās beigās tiekam iesvētīti ar pirmo lidojumu un tiek izsniegti sertifikāti. Ļoti foršs pasākums. Iesaku!

Pinigu muziejus

August 11, 2020 in Lithuania ⋅ 🌙 21 °C

Pēc gaisa baloniem aizbraucam ar CityBee Mini cooperu uz Užupi paēst brokastis un pārģērbties, jo 5 no rīta vēl bija par vēsu, lai dotos ar šortiem.
    Pēc maza power napa un dodamies atpakaļ ielās. Lai arī vēl aizvien samiegojušies, bet mājās sēdēt negribas. Ar to pašu Mini braucam uz pilsētas centra tirgu - Kalvariju Market. Interesants tirgus, kur iespējams iegādāties tādas klasiskas vērtības kā burkānus un sīpolus un beidzot ar velosipēdiem, izlietnes krāniem, TV pultīm un elektriskajiem zāģiem.
    Tālāk dosimies pastaigāt pa Viļņas debesskrāpju rajonu, kur izejam cauri tirdzniecības centram, bet nekas vairāk par kruasānu acīs neiekrīt.
    Dodoties atpakaļ Vecpilsētas virzienā ejam garām būvbedrei, kas stipri atgādina mana objekta Rīgā (Marijas iela 2) potenciālo būvbedri. 2 pazemes stāvi ar atbalstsienu, kuru balsta pagaidu tērauda atgāžņi.
    Centrā par velti iespējams apmeklēt Lietuvas bankas naudas muzeju. Ieejot iekšā smieklīgi - kasiere saka - “Here tickets, souvenirs - go”. Iedod biļeti kaut arī ieejas maksas nav. Pati turpina savu iesākto darbiņu - spēlēt Candy Crush Saga.
    Lasīt par katru banknoti protams, nav ne spēka, ne pacietības, bet uz krāsainiem papīrīšiem un monētām paskatīties interesanti. Pagrabstāvā ir Ginesa pasaules rekorda eksponāts - 1 000 983 gab. viena centa monētu piramīda, kas sver nedaudz vairāk par 800kg.

Cat cafe un Užupes sīnis

August 11, 2020 in Lithuania ⋅ 🌙 22 °C

Pēc naudas muzeja ir skaidrs, ka nepieciešami ogļhidrāti. Tā kā tur pat blakus ir kaķu kafejnīca Madara uzstāj, ka jāiet uz to. Kafijas izmērs gan šeit Madaras izmēru prasībām neatbilstošs, bet ēdiens gan labs. Nosliecamies par labu pastai ar sēnēm. Pirms promiešanas baltā kaķene - Nika sāka klasisko kaķu rīstīšanos un finālā arī atrija norīto spalvu kamolu.
    Agrais rīts ir atņēmis spēkus - jāiet mājās pagulēt, lai uzlādētos vakara cēlienam. Pēdējais vakars šeit - nav pieļaujams palikt apartamentos. Mājās es nosnaužos uz 15min, bet Madara to lietu paņem diezgan nopietni - pamožas tikai pēc 1.5h. Kā iepriekš jau nolemts iesim uz piemājas terasi "Užupio kavine" pie Likteņa šūpolēm. Man uzdevums skaidrs - man gribās alu. Madara kāro pēc kūkām. Apēdām garneles un friškas, bet šeit kūkas nedod, tāpēc "otro raundu" meklēsim citur. Nobāzējamies Užupes centrālajā laukumā esošajā restorānā "One for All" tieši pretī Užupes enģelim. Šeit tikai viena kūka, tāpēc izvēle nav grūta. Pasūtu arī šokolādes saldējumu - izrādījās izcils saldējums. Varbūt ne kopā ar alu, bet tomēr...

• Day 5

Brokastis Užupē, šopings un mājupceļš

August 12, 2020 in Lithuania ⋅ ☁️ 20 °C

Brokastu vietiņas veras vaļā no plkst. 10 tāpēc lēnā garā sakravājamies un ejam uz jau zināmo Užupio kavine, kur lai arī rakstīts, ka atvērts no 10 viesmīle saka, ka esot vēl ciet. Jāmeklē alternatīva - Užupio Picerija. Man pankūkas ar sieru un šķiņķi, bet Madarai liela omlete.
    Lai arī vēl aizvien ir pamatīga sāpe par 3 nedēļu ceļojumu pa ASV (Covid pandēmijas dēļ atcelts) iemainīt pret 3 dienām Viļņā, tomēr Lietuvas galvaspilsēta mums patiešām patika. Šeit tādā tūrisma režīmā bijām pirmo reizi. Laiks lielisks, Madaras iešanas spējas pamazām atgriežas, dzīvojām ļoti smukā dzīvoklī pašā Viļņas sirdī - Užupē. Iekšējais žīdiņš šoreiz bija iespiests dziļā stūrī un ļāvām vaļu izklaidēm un restorāniem no kuriem citās reizēs droši vien būtu izvairījušies.
    Atstājām arī pāris izklaides un objektus, kurus apmeklēt nākošajā reizē - tā teikt sēklai, lai paliek, kad izaugs jauns plāns par Viļņu.
    Pirms došanās mājās iebraucam Viļņas outlet parkā, kur sapirkāmies kaudzi ar apaviem. Man interesants pirkums - Nike AirMax botas pa 30eur. Izcils pirkums, ne? Vienīgais āķis, ka kreisā kāja 43., bet labā 44.izm. Baigo atšķirību nejūt, tāpēc, lai iet. Citā gadījumā pie "airmakšiem" netikšu, jo šo apavu īsto cenu mans iekšējais skopums visdrīzāk nepārvarēs.
    -Ceļojuma kopējās izmaksas: 1211eur.
    - Uz cilvēku naktī: 151eur.