• Day 6

Laguna Azul

April 25, 2023 in Argentina ⋅ ☀️ 5 °C

Šorīt ceļamies un veļamies uz nākamo Argentīnas pieturpunktu. Ap 7 no rīta startējam uz El Chalten 220km attālo ciematu, kur paredzēti divi nelieli pārgājieni. Tā teikt iesildīšanās pirms rītdienas pirmā lielā trekinga.
    Izbraucam vēl pa tumsu tāpēc jāuzmanās no guanakiem un citām radībām. Bet izskatās, ka šie mostas kopā ar sauli. Saullēktā diezgan gleznaini izskatās rozā toņos iekrāsotās klintis. Žēl, ka bildēs izskatās pēc maziem pipsikiem. Līdz ar gaismu paveras arī klinšainais masīvs ar Fitz Roy virsotni pa vidu - tas mūsu rītdienas mērķis. Izteikti klinšaini un vēl sniegaini kalnu masīvi. Un kā gan savādāk, kas tad šādos laikapstākļos visu cauru gadu izaugs uz tiem kalniem?
    Pēc ~2.5h brauciena esam klāt El Chaltenā, kur nedaudz ieturamies un braucam uz pirmo pārgājienu Laguna Azul Los Huemules parkā. Līdz tam gan vēl 30min jāpakratās pa diezgan traku grants ceļu. Apakšā klintis, pa virsu uzbērti mazāki akmeņi un ceļš gatavs. Ātri gan pa tādu nepabrauksi. Pa ceļam vēl apšaubāmas kvalitātes tiltiņi, kas tikai nedaudz platāki par mūsu auto. Bet tā kā džipi un pat mazāka izmēra autobusi brauc droši pār tiem, tad mēs arī nenoraustāmies un laižam tālāk.
    Izrādās, ka te vēl 4000 naudiņas no katra jāmaksā, jo teritorijā dzīvo divas apdraudētas sugas. Huemul, kas ir līdzīgs dzīvnieks stirnām, tas dzīvo tikai Patagonijas Andu mežos Čīlē un Argentīnā. Tāpat arī par aizsargājamu "Torrent Duck", kas vienkāršoti sakot ir pīlei līdzīgs putns ar sarkanu knābi.
    Pats gājiens ~6km un aizņem aptuveni 2h. Ieraudzījām gan tikai divus zaķus. Azul ezera ūdens tik dzidri spilgti zils, ka liekas mākslīgi krāsots. Labs iesildīšanās gājiens arī, lai saprastu ko ģērbt šajos laikapstākļos. Jātur visi iespējamie īkšķi, lai rīt būtu tik lielisks laiks kā šodien. Vakar esot gāzis lietus un līdz ar to nekas no kalniem nebija redzams.