Patagonija’23

April - May 2023
Iepriekšējā rudens pirmais ceļojums pāri okeānam tikai radīja lielāku apetīti tālākiem un eksotiskākiem braucieniem. Ziemā cītīgi meklētas un veiksmīgi atrastas avio biļetes jauniem piedzīvojumiem - tik mītiskā, ledainā un tālā Patagonija! Read more
  • 33footprints
  • 1kilometers

Rīgas lidosta

April 20, 2023 in Latvia ⋅ 🌙 9 °C

Pēc grūtās ziemas, kur vienlaicīgi bija jāuzraksta gan maģistra darbs, gan paralēli darbā jākārto sertifikācijas process un tajā pašā laikā nekur jau nebija pazuduši arī ikdienas darbi - likās, ka esmu pelnījis kaut ko eksotisku nākošajam ceļojumam. Nebija gluži pirmais, kas ienāca prātā, bet kaut kā organiski nonācām līdz pasaules spicītei jeb Ugunszemei - Patagonijai. Samērā, labas avio biļetes atradu, kur nav padsmit stundu gaidīšanas lidostā. 700€ turp-atpakaļ katram ņemot vērā attālumu liekas saprātīgs darījums.
    Tā kā Patagonija ir slavena ar absolūti neprognozējamiem laikapstākļiem izvēršas ļoti laicīgs un ilgs gatavošanās process. Drēbes, maršrutu izpēte utt. Vai mājasdarbu izdarījām pareizi redzēsim sākot ar 23. aprīli kad piezemēsimies Punta Arenas pilsētā, kas ir viena no 3 pilsētām (kopā ar Argentīnas Ushuaia un Čīles Puerto Williams), kurām šad tad piedēvē titulu - vistālāk uz dienvidiem esošā pilsēta. Un ir arī iemesls, visas šīs pilsētas atrodas pie Magelāna šauruma, kas atrodas nepilnus 1000km no Antarktīdas.
    No rīta dodos pēc bites (CityBee) - šoreiz Škoda Kamiq. Lidostā uzzinām, ka pirms izbraukšanas uz Čīli jāaizpilda arī iebraukšanas deklarācija valstī par ko vēstniecības mājaslapā gan nekas nebija minēts. Lidostas darbiniece mierīgi izstāsta, kas un kā. Pēc drošības kontroles iziešanas varot aizpildīt.
    Ar visu bagāžas nodošanu un drošības kontroli esam kafejnīcā pēc 15-20min. Šorīt patukša lidosta.
    Labi, ka darbiniece atļāva deklarāciju aizpildīt pēc tam. Mierīgi kafejnīcā pie galdiņa gaidot lidojumu aizpildām 10 minūšu laikā. Aiziet! Esam gatavi

Helsinku Vantaa lidosta

April 20, 2023 in Finland ⋅ ⛅ 2 °C

Pirmo reizi lidojām ar Finnair. Lidmašīna pavisam maza, 2x2 sēdvietas. Neesmu nekāds Porziņģis augumā, bet pat man jau cepure pieskaras griestiem. Pavisam mazais bombardieris. Skaļa lidmašīna, bet mani glābj skaņu slāpējošās austiņas un gandrīz visu 1h10min ilgo lidojumu arī noguļu.
    Vantaa lidosta klusa, mierīga. Būs grūti šeit sevi izklaidēt vēl ~5h.
    Bruklinas lāgeris 0.33l 9.5€. Izskatās, ka baigā dzērienu malkošana šeit arī nebūs.
    Iedzeram cafe un apēdam savas tostermaizes kamēr vēl cenšamies nokačāt lietas pa Eiropas internetu. Laikam jau ceļojuma satraukums liek laikam paskriet samērā ātri un drīz jau jāsēžas lidojumā uz Madridi. Cerams, ka šāds entuziasms saglabāsies arī Madride-Santjago 13.5h lidojumā!

Adolfo Suárez Madrid–Barajas Airport

April 20, 2023 in Spain ⋅ ☀️ 25 °C

Arī ar Iberia aviokompāniju lidojam pirmo reizi. Jauna pieredze lidojumos. Rīgā nevarēja izsniegt Boarding pases visiem lidojumiem tāpēc Madridē bija jāizņem pēdējam lidojumam uz Čīli atsevišķi. Lidosta liela, uz izlidojošajiem reisiem nav īsti līdz galam precīzs info kā mums gribētos redzēt, tad prasām visos info punktos pēc kārtas “kur-kas-kā” līdz nonākam pie pavisam neliela stenda termināla maliņā, kur viena sieviete izsniedza iekāpšanas kartiņas.
    Starp termināliem ar vilcienu jābrauc, bet kopumā lidosta tāda svaiga un kopta izskatās. Šoreiz paglāba Finnair labā aplikācija, kurā bija norādīts, ka mums jābrauc uz otro terminālu ar vilcienu. Izlidojošie reisi uz iespaidīgi daudz Dienvidamerikas pilsētām - Bogota, Riodeženeiro, Lima, Sao Paulo, Buenoairesa u.c, protams arī mūsu Santiago tajā skaitā!
    Iepirkām dažus mazos vīniņus, lai 13.5h lidojums interesantāks un pēc tam Burgerkingā vienu Whooperi ielocījām. Nav tā ka šo var uzskatīt par ļoti kvalitatīvu maltīti, bet vismaz pirmā siltā ēdienreize šodien.
    Tad jau skatīsimies kā mums ies tajā mega garajā un 10’700km garajā lidojumā.

Santiago SCL airport

April 21, 2023 in Chile ⋅ ⛅ 14 °C

Diezgan loģiski, ka arī ar LATAM (Latin American Airlines) aviokompāniju lidojam pirmo reizi. Lidmašīna milzīga. Sēžam pēdējā 44 rindā. 9 cilvēki vienā rindā. Blakus mums tāda kārtīga čīliešu tante. Tāda kādas madres ir no spāņu seriāliem. Skaidrs, ka viņa runā tikai spāņu valodā, bet tas viņu neattur diskutēt ar mums. Viņa mums prasa - no Espanjol y Chile? Un tad uzskatāmi nokrata galvu ar skaļiem "Ai, Ai, Ai, Ai!". Vismaz zinām ar ko rēķināties galamērķī!
    Lidojums ārkārtīgi ilgs. Lidmašīnā pavadām vismaz 14h. Man kādas 6-7 no tām izdevās nogulēt. Madarai nedaudz švakāk ar to veicās. Jāatzīst gan, ka krēsli ļoti ērti. Noteikti komfortablākie kādos esam lidojuši. Bonuss LATAM’am. Iepriekš biju salicis filmas ko noskatīties garajā lidojumā, bet beigās tikai vienu noskatījos - Nobody.
    Ēdiens, protams Turkish Airlines ir labāks, bet jāsaka, ka lidmašīna tomēr latīņamerikāņiem likās komfortablāka, kas tik garā lidojumā ir noteicošais faktors.
    Veiksmīgi esam nonākuši galamērķī, jāiziet robežkontrole un varam sākt. Viss diezgan raiti un operatīvi. Cilvēki pietiekoši daudz, bet nekur rindas neveidojas.
    Tā kā nekādu pārtiku Čīlē ievest nedrīkst, tad to diezgan stingri arī pārbauda un tam tā arī piegājām. Visu ko neapēdām - izmetām. Lai nebūtu nekādas ievešanas deklarācijas jāpilda. Man lidmašīnā somā bija banāni, kurus apēdu, bet lidostas suņāks jau pa gabalu to sajuta un mani aizsūtīja uz pārbaudi. Bet viss ok. Tomēr esmu normāls.
    Sākotnēji gribēju ar Uber aizbraukt līdz viesnīcai. Iznākot no termināla taksisti metas virsū naskāk nekā maitas putni līķim. No sākuma it kā atšujamies, tomēr tā kā Uber aplikācija kaut kā nepieņēma Latvijas maksājuma karti, tad beigās tomēr taksists Luis mūs "nomedī". Aplikācija rādija, ka aizvestu pa 16'000 peso. Luis piesolīja 23'000 kas ir aptuveni amplitūdā ko lasīju iepriekš. Lai iet. Turklāt viņš ir oficiālais, melni dzeltenais taksis.

Plaza de Armas

April 21, 2023 in Chile ⋅ ☀️ 15 °C

Pa ceļam taksists brīdina, ka mūsu viesnīca Hotel Brasilia ir diezgan draņķīgā rajonā. Jeb kā viņš teica "mui complicado". Apkārt esot daudz kolumbiešu, dominikāņu un venecuēliešu ar asariņu uz vaiga, jeb - bijušie cietumnieki. Īsāk sakot, nelabvēlīgs rajons, kurā dziļāk nebūtu rekomendējams iet. Es it kā mājās esot iegūglēju rajonus, kur noteikti nevajadzētu palikt, bet šis neuzpeldēja. Turklāt ģeogrāfiski bija izdevīgā lokācijā, lai rīt jau dotos atpakaļ uz lidostu. Gan jau vienu nakti būs ok.
    Tā kā ir diezgan agrs rīts, tad vēl nevaram iečekoties viesnīcā. Sarunājam atstāt somas viesnīcā un doties ielās. Jāatzīst, ka no rīta mūsu rajonā tiešām baigais depresņiks. Bet vēl pulkstens 10 no rīta praktiski viss ir arī ciet. Tas varētu būt iemesls. Tuvojoties centram vairāk sāk parādīties ielu tirgotāji. Pēc dažām minūtēm uz ielas ieraugām jau pirmo žiguli (izrādījās gan, ka tas arī palika vienīgais ko redzēsim ceļojuma laikā).
    Izgājuši uz, laikam jau galvenās Santjāgo ielas - Av. Libertador Bernardo O'Higgins ieraugām gigantisko Čīles karogu laukumā Plaza Bulnes iepretim valdības namam Palacio de La Moneda.
    Pa gājēju ielu Paseo Ahumada virzamies uz centrālā laukuma Plaza de Armas pusi. Šī iela ir pirmā, kas izskatās patiešām dzīva. Daudz ielas tirgotāji. Acīs uzreiz iekrīt kurpju tīrītāji, kas protams asociējas ar klasisko Frenka (Police Squad) seriāla ainu, kur dažādu arodu speciālisti nāca pēc padoma pie kurpju tīrītāja. Dzīves skola!
    Cilvēki uz ielām ļoti dažādi. Gan etniski, gan stilistiski. Gribētos domāt, ka uzreiz neizlecam vizuāli kā tūristi. Protams līdz brīdim kamēr neatveram muti.
    Centrālajā laukumā uzreiz uzduramies Catedral Metropolitana de Santiago de Chile. Durvis vaļā, ieejam iekšā. Katedrāle protams iespaidīga, bet pēc iepriekšējā gada Andalūzijas tūres, kur apmeklējām daudz slavenas baznīcas, tad tādas īpašas emocijas šis apmeklējums neizraisīja. Dodamies tālāk.
    Atradām vietu, kur ieēst, jo pulkstenis jau krietni pēc pusdienlaika. Tūristu ieliņas tagad tikai sāk mosties. Interesanti, jo teorētiski ir darba diena, bet šķiet, ka neviens nesteidzas strādāt.
    Lai arī sākumā pretojāmies kāpt kalnā, jo nav tā ka pēc 14h lidmašīnā gribas šausmīgi daudz staigāt, tomēr beigās tomēr attopamies Santa Lucia kalna galā. Parks smuks. Kā tāda atsvaidzinoša oāze lielas pilsētas vidū. Panorāma no parka pietiekoši iespaidīga, Andi aiz mākoņiem (vēlāk gan saprotam, ka tas ir smogs, ne mākoņi). Cerēju ieraudzīt arī Torres de Santiago - Dienvidamerikas augstāko debesskrāpi, bet tas tomēr nav no šejienes redzams. Kioskā gribēju nopirkt dzērienus. Vispār nemaz nesaprotu ciparus spāniski, turklāt viss ir tūkstošos. Tas nepalīdz saprašanai. Šajās situācijās dodu vidēji lielu banknoti, kad nav uzrakstīts cik konkrēti jāmaksā. Jāpaļaujas uz tirgotāja godīgumu.
    Hipsterīgajā Lastarria rajonā nobāzējamies uz vīna un cervezas pauzi. Ļoti daudz spēka pēc garā ceļa staigāšanai nav tāpēc pamazām jāliek punkts šodienai. Vēl jāieiet veikalā pēc kāda pārtikas produkta. Turklāt ņemam vērā taksista rekomendācijas un labāk dosimies uz viesnīcu vēl pa dienas gaismu vai ar taksi.

Hotel Brasilia

April 21, 2023 in Chile ⋅ ☀️ 20 °C

Pēc iestiprināšanās hipsterīgajā un kaut kādā mērā eiropeiskajā rajončikā Lastarria dodamies atpakaļ uz tūristiskajām gājēju ielām. No rīta ļoti depresīvas bija. Dosim otro iespēju tagad kad ielās ir ievērojami vairāk cilvēku un dzīvības. Vietējie tirgo absolūti maksimālā amplitūdā visu uz ielas ko vien spēj iedomāties. Apenes, tv pultis, salvetes, zeķes, apelsīnus, kurpes, cepures, vīnogas - jebko ko spēj nosaukt, te to var atrast. Tirdzniecības veikalā var arī mašīnu nopirkt. Baigie tirgoņi tie čīlieši. Ja tā vietā, lai vecu kreklu vienkārši izmestu izdodas to notirgot, tad gan jau esi ieguvējs, ja pieņemam, ka vari atļauties visu dienu sēdēt uz ielas un gaidīt laimīgo pircēju.
    Plaza de Armas vēl piesēžam kafejnīcā pirms došanās uz mājpusi. Pie pārtikas veikala uz ielas lokālais skaistumkopšanas salons. Uz dārza plastmasas krēsla pie grafiti nokrāsotas sienas sievietes dažādās krāsās sēž un saņem seju uzlabojošas procedūras. Meikaps, skropstas, uzacis - viss ko vēlies. Kvalitāte acīmredzot ir ok, jo ir rinda uz pakalpojumiem.
    Pa ceļam uz mājām tiešām redzams, ka rajons, kur paliekam nav pats viesmīlīgākais. Tagad vismaz atdzīvojies. Ir tirgotāji, cilvēki un veikali atvērušies. Pati viesnīca gan pirmajā mirklī šķiet ok.

Cerro San Cristóbal

April 22, 2023 in Chile ⋅ ☀️ 20 °C

Uzreiz no rīta braucam ar metro līdz Santjāgo Universitātei, kur nejauši uzejam interesantu kvartālu - Patio Bellavista, kur visdrīzāk vēlāk šodien atgriezīsimies uz pusdienām. Daudz dažādas kafejnīcas un bāri. Šobrīd no paša rīta gan viss vēl ciet.
    Šobrīd uzdevums ar funikulieri uzbraukt augšā uz San Cristobal kalnu, kur atrodas Sv.Marijas statuja. Līdzīgi, kā slavenā Riodeženeiro Jēzus Kristus statuja - Santjāgo izpildījumā. Redzama panorāma pār visu Čīles galvaspilsētu, vai vismaz tik tālu cik to ļauj smogs un Andu kalnu grēdas. Šeit var vismaz nedaudz aptvert cik patiesi milzīga ir šī pilsēta. Kaut kur jau tiem ~5.6milj. iedzīvotājiem jāsatilpst. Tā kā pilsēta ir seismiski aktīvā zonā, tad apbūve galvenokārt ir horizontāla, ne vertikāla kā rezultātā Santjāgo platība ir iespaidīga.
    Ir neliela migliņa, tāpēc Andu kalnu grēdas pilnā varenībā nav redzamas, bet redzamais kalnu virsotņu siluets liek noprast par to apmēru.
    Ar funikulieri uzbraucam augšā pie statujas, kur nedaudz pasēžam, tālāk ar gaisa vagoniņu uz nākamajām stacijām, kur pastaigājam pa parku. Šodien sestdiena tāpēc parks ir dzīvelīgs ar daudz cilvēkiem gājējiem un velosipēdistiem.
    Pēc pastaigas gribējām nopirkt saldējumu vafeļu konusā, bet limitētās spāņu valodas prasmes dēļ tikām pie saldējuma uz beļģu vafeles. Patiesībā jau arī nav slikti.

Patio Bellavista

April 22, 2023 in Chile ⋅ ☀️ 23 °C

Pēc izvizināšanās ar funikulieriem un gaisa vagoniņiem mērķtiecīgi dodamies uz iepriekš noskatīto kvartāliņu - BellaVista. Šeit moderni hipsterīgi iekārtots kvartāls ar dažādām krāsainām un atraktīvām kafejnīcām vienuviet. Kaut kas līdzīgs kā Tallinas kvartāls Rīgā.
    Izvēlamies vienu no vietām un dodamies iekšā. Šeit ar vīnu švakāk tāpēc arī Madara piekrīt Patagonijas ražojuma cervezai. Gardi paēdam - man liellopa burgers ar Čīles kartupeļiem, Madarai gnoči. Cenas diezgan Eiropeiskas, bet pieņemamas. Patiesībā līdz šim nekas nav bijis un laikam jau arī nebūs īpaši lētāks kā pie mums. Ieturējušies dosimies nostaigāt uzņemtās barības vienības.
    Aizstaigājam līdz Plaza de Armas, kur mūs diezgan centīgi sāk skenēt viens vietējais gaišais spēks (aka - bezpajumtnieks). Bet nu ņemot vērā blīvo policistu klātbūtni nav nekādas nedrošības sajūtas. Varbūt tikai nedaudz urīna smakas klātbūtne.
    Nolemjam tomēr aizdoties vēlreiz uz vakar iepazīto Lastarria kvartālu. Arī šodien neiztrūkst ielu muzikanti. Tas pats džeks, kas bija vakar arī šodien pūš savu stabuli un arī tik pat šķībi. Interesanti bija bundzinieki, kas paralēli taisot piruetes spēlēja arī tīri sakarīgu meldiņu. Šiem pat nebija žēl iemest tos dažus simtus peso cepurē.

Santjago lidosta - iekšzemes terminālis

April 22, 2023 in Chile ⋅ 🌙 15 °C

Vēl pirms braukšanas uz lidostu paspējam arī pašā Plaza de Armas pa vienam dzērienu raundam un dodamies ceļā. Principā jo vēlāk nonāksim lidostā, jo mums labāk, jo lidojums no Santjāgo uz Punta Arenas ir nakts vidū.
    Sarunājām ar savu taksistu Luisu, ka viņš mūs 19:30 savāks pie Plaza de Armas. Tad brauksim uz viesnīcu pēc somām un pēc tam uz lidostu. Kopā par to samaksājām 30 000 peso, kas šķiet adekvāti. Skatoties kādi ir tie rajoni ārpus centra, tad noteikti negribētos diviem baltiem tūristiem ar lielām somām tur lieki vazāties apkārt.
    Lidosta šajā vakara stundā patukša tāpēc cauri lidostas kontrolei esam jau pēc minūtēm 15. Tiesa mums ir iekšzemes lidojums, tāpēc nekāda baigā kontrole arī nav. Mana soma vēl raisīja aizdomas, jo iekšā bija gan sērkociņi, gan korķu viļķis, kas nav pārāk atļauti priekšmeti. Uz sērkociņiem kontroles meitene pat acis nepamirkšķināja. Korķu viļķi sāka grozīt, jo tur turklāt arī klāt ir nazītis. Es izmetu frāzi, ka tas esot vīna attaisāmais - viņa uzreiz - wine opener? Aa ok! You good to go. Nevar taču atstāt cilvēku bez iespējas atvērt vīna pudeli...
    Esam gatavi gaidīt savas stundas līdz lidojumam uz Punta Arenas.

• Day 4

Punta Arenas lidosta

April 23, 2023 in Chile ⋅ ⛅ 4 °C

Gaidot lidojumu sanāca pat pagulēt dažas sakarīgas stundas. Nolaižoties gaidāms ~700km pārbrauciens no Punta Arenas uz Argentīnas pilsētu El Calafati tāpēc vajadzēja atpūsties. Liekas pat nereāli rakstīt tādu teikumu. Mēs esam jau Čīlē un brauksim uz Argentīnu. Vēl grūti to aptvert.
    Gribējām pirms lidojuma vēl iekost maķīti (jo iekšzemes lidojuma terminālī nebija baigi daudz citu opciju), bet džeki baigi nesteidzās atvērties trijos no rīta. Mums nedaudz grafiks spiež tāpēc apēdām dārgu un ne pārāk garšīgu panini Starbucks kafejnīcā, kas šķiet strādā 24/7. Noskaloju ar gigantisku cafe americano krūzi. Vismaz kafija laba. Tas tik vēl trūka, lai Starbucks'ā būtu draņķīga kafija.
    Lidojums ašs un mierīgs. Par somām ne vārda. Lidmašīnā pārāk daudz nesanāca pagulēt, bet pozitīvi, ka gandrīz par stundu ātrāk atlidojām. Laikam bijis labs pavējš.
    Forši, ka autonomas džeks arī paskatījies online lidojuma statusu un jau bija arī klāt. Patīkami, ka izejot no lidostas mašīna jau sagatavota un pat iesildīta. No sākuma nelieli papīru darbi, bet viss tiek nokārtots 10min laikā un varam laist tālāk. Dodamies ceļā ar mūsu balto Chevrolet Cruze. Pirmā pietura Puerto Natales, kur vajag iznomāt nūjas un drošvien arī kaut ko uzēst pirms robežas šķērsošanas.