• Day 3

UAE Presidental palace - Qasr Al Watan

September 15, 2023 in the United Arab Emirates ⋅ ☀️ 36 °C

Aptuveni 25min laikā braucot uz 100km/h pa pilsētu esam klāt šodienas galvenajā objektā - Apvienoto Arābu Emirātu prezidenta oficiālo pieņemšanu pilī. Tā jau diezgan forši, ka cauri pilsētai iet liels plats ceļš pa kuru drīkst tik ātri braukt. Tādā veidā diezgan operatīvi var izskriet cauri un tikt, kur nepieciešams. Pirmkārt, esam nedaudz pārsteigti, ka AAE ir prezidents. Likās, ka šeihs ir augstākās pakāpes ''apzīmējums''. Bet nu ko tad mēs zinām...
    Jau pirms iebraukšanas teritorijā pēdējais aplis uz ielas izklāts ar spīdīgām marmora flīzēm. Ieeja pilī 65 dirhami un uzreiz aiz kases mūs savāc kondicionēts busiņš, kas aizved uz milzīgās pils ieeju. Starp citu publiskam apmeklējumam pils pieejama tikai no 2019. gada. Durvju izmērs varētu konkurēt ar Florences katedrāli. Dodamies iekšā, jo ārā ārkārtīgi karsts.
    Kas par greznību un varenību mūsu priekšā uzreiz kā paveras durvis. Grūti to ietērpt vārdos un arī ietilpināt bildēs. Ar visu 0.5x kameru tas skats īsti neielien kadros.
    Spēj tikai nobrīnīties par šo varenību un to, ka mūsdienās vēl aizvien tādas būves tiek celtas. Arābu nafta to ļauj realizēt.
    Izejam visas iespējamās telpas. Bibliotēka - House of Knowledge, kur dokumentēta emirātu izcelsme un attīstība, sanāksmju telpa, ēdināšanas zāle, svarīgu lēmumu pieņemšanas zāle - Spirit of Collaboration un protams centrālais 37m diametrā kupols.
    Ļoti atgādina Spānijā, Andalūzijā redzētās mega katedrāles, tikai šeit nav 1000 gadu ''vēstures smakas'' un ir moderni risinājumi, jo pils būvniecība pabeigta tikai 2017. gadā. Bet ne par kapeiku mazāk iespaidīgi! Stunda paskrien nemanot, vēl pirms braukšanas atpakaļ apēdam katrs pa mazajam Häagen-Dazs saldējumam. Tas gan bija pārsaldēts un negaršoja pārāk labi.