Waterfalls again osista kvällen i Otres.

January 10, 2016 in Cambodia ⋅ ⛅ 31 °C

Idag blev det en tur till ännu ett vattenfall. Denna gången hade jag hört mig för om det var värt det samt kollat in TripAdvisor om det. Det stod något om en dirty road på nätet. Nu gäller det att planera transport. För deras tuk-tuk här nere är inte likadana som de uppe i Siem Reap. Dessa är kraftigare samt hårdare stötdämpare. För vägarna är DÅLIGA i Kambodja. Och minsta gupp känns som en sprak i ändan.
    Men de har en combo mellan en tuk-tuk och en liten Fiat. Som om en Fiat hade backat i full fart in igen tuk-tuk då får man denna skapelse. Inte snygg men någorlunda komfortabel. De fick bli en sån. Märkte efter ca en km att nog inte stod rätt till det stank avgaser där vi satt. Det var som att sitta som en hund utanför räcket mestadels av vägen..
    Den dirty road vad var det? Jo en grusväg genom en skog iungefär halva sträckan nte så bumpy men dusty. Vi hade ett härligt orange damm över oss när vi kom hem.
    Iaf det var ett riktigt vattenfall iaf. Och nu fick ungarna se det. Typ av en nationalpark med många lediga kambodjaner som hade picknick. Väldigt skräpigt var det. Förstår mig inte Kambodjaners syn på nedskräpning. Mycket skräp överallt..
    Efter denna tur blev det strandhäng och packning åker till Ka To Kiev imorgon en ö utanför ännu mer spartanskt....
    Återkommer imorgon om detta. Tills vi hörs igen. Krama varandra i trafiken.