• Day 12

I Kambodjansk trafik..

January 13, 2016 in Cambodia ⋅ ⛅ 27 °C

Nu har vi lämnat paradiset och fortsatt mot nya mål. Båtresan gick bra och när vi kom fram till Otres igen hade vi ca en timme innan taxin skulle komma. Hade föreställt en pga av det är för få taxi i den delen av landet så man måste boka minst 2 dagar innan. 45 $ gick det på att åka från Otres till Kep ca 2 h.20 min resa.
    Tro inte man kan sova på den turen, ungarna fixade det men själv som satt i framsätet och fick se körningen på nära håll...
    Snacka om körning. Det var omkörning i skymda kurvor, i backkrön och lite våghalsigt. Samtidigt som tutan gick varm på vår äldre chaufför. Men fram kom vi till Kep som vi är nu.
    Hittade ett hotell nära piren men en bit från centrum. 25 $ natten. Riktigt fint hotell med riktig dusch och betongväggar. O Ac...😅 Det skall finnas en fin ö utanför som vi funderar att åka över till en dag. Därför nära piren.
    Verkar vara en lugn o harmonisk stad iaf enligt en gammal tysk som vi kom i snack med. Bott här 5 år så han borde veta. Förresten staden är känd för sin krabbmarknad, så lite överallt ser man krabbor....
    Tills vi hörs igen. Krama varandra i trafiken.