• Day 14

Jump to rabbit island.

January 15, 2016 in Cambodia ⋅ ⛅ 27 °C

Idag blev det väckarklocka på morgonen ä. För halv 9 skulle vi bli lotsade till piren för att åka till Koh Tonsai även kallad rabbit island. Pga av att den liknar en kanin.
    Ibland när man är ute o reser så saknar man ibland Sveriges ordning o byråkrati. Visst tråkigt men det fungerar. För här i Kambodja är det likadant som resten av vissa platser på jorden kaos o oordning men fungerar. Det var som när vi skulle på båten till ön. Fullt med människor och folk som visade oss hur som helst. Ingen ordning, men ur kaos skapas ordning. Så off we go to ön. Det var regn i luften men sprack upp och blev en riktig bra dag med mycket sol o bad.
    Och även jag fick tag på en cache på den ön. Tips gå inte i Kambodjansk djungel med foppatofflor känns inte ok men var gör man inte för en plastburk...😀
    Avslutade dagen med ett besök på den lokala pizzerian. Fick bokat transport imorgon, dags för Vietnam...
    Tills vi hörs igen. Krama varandra i trafiken.