• Day 21

"Till havs..."

January 22, 2016 in Vietnam ⋅ ⛅ 21 °C

Idag var det dags att åka till ett nytt ställe. För att få lite sol o strand innan det blir storstäder igen.
    Hittade ett ställe nära Ho Chi Min som heter Vung Tau. Tar ca 1,5 timme med typ speedboat. Bättre än buss. Resan gick riktigt smidigt satt som i ett flygplan. Och for fram över vattnet.
    När vi kom iland så var det som dag o natt gentemot Ho Chi Min. Lugnt nästan ingen trafik.
    Hotellet verkar bra och stranden helt ok. Enda är att det är skitigt i vattnet. Som jag nämnt tidigare så har inte Vietnamesier någon koll på hur de skall slänga sitt skräp. De dumpar de i havet. Så en hel del plastpåsar ligget o flyter i vattnet.
    Rejäla vågor var det idag, bra då får pojkarna lära sig det.
    På kvällen var det dags för mat. Och vi gick o vi gick. Det var en bra bit innan vi hittade någonstans att äta. Och det var mer taxibilar än människor ute.
    Skumt för det är ett stort område, men hotellen ser inte fullbelagda ut när man går förbi.
    Iaf här kommer vi vara några dar för att samla krafterna för Ho Chi Min och dess omgivningar.
    Tills vi hörs igen. Krama varandra i trafiken.