• Day 26

"War is terrible..."

January 27, 2016 in Vietnam ⋅ ⛅ 28 °C

Idag så vaknade vi upp till en ny dag i Ho Chi Min. Gick upp till frukosten som bestod av äggröra eller stekt ägg o rostat bröd. Och endast kaffe till. För mig inga problem för det är det ungefär jag ätit varje morgon. Men resten av familjen var skeptisk. Efter detta så insåg vi att vi måste byta hotell.
    Hittade ett hotell i samma kvarter med riktigt bra standard, få se hur frukosten är...
    Idag var det dags att turista i Ho Chi Min. Kolla alla kända byggnader samt kolla in krigsmuseet.
    Det blev en lång dag med många värkande fötter och mycket att se.
    Det som gjorde mest intryck var krigsmuseet, det var riktigt hemskt att se fotografierna från Vietnamkriget.. Var tvungen att gå ur ett rum som var så vidrigt att se, amerikanerna var inga duvungar... 😢
    Efter detta var det en familj som var slut, fick bli en restaurang på gatan på kvällen. Bor vid en bargata så utbud finns...
    Tills vi hörs igen.. Krama varandra i trafiken.