"Back to the city..."

July 16, 2018 in the Netherlands ⋅ ☀️ 27 °C

Ibland är det gött att ha semester. Vi bestämde oss för att ta en dag till i Amsterdam, kan ha lite att göra med att det blev lite sent kvällen innan. 😏
    Men då fick vi göra det vi missade förra gången.
    Dagen började att med Kevin hade det värsta humöret någonsin, sur att vi inte stannade på campingen. Så han lyckades få att oss missa ett tåg precis.
    Men efter ett tag blev han på bättre humör. Vi började vår tur med att besöka ett diamantsliperi. Gassan. Intressant att höra lite om diamanter samt se det man inte har råd att köpa. Men fint vad det. Jeannette köpte ett armband på detta ställe men det var inga diamanter i det, utan ett vanligt smycke. Intressant var det när de visade en diamant lika mycket värt som vårt nybyggda garage. Svårt att välja i det läget.
    Fortsatte sedan med spårvagn till Anne Franks hus som ligger i Amsterdam. Gick inte på museet, den kön var lång..
    Käkade en lunch bestående av BLT sandvich och Kevin fick den största pannkaka jag sett. Gott o mätta blev vi, så mätta att vi inte åt något mer på dagen, förutom rökt ost. Hade lovat killarna att vi skulle åka kanalbåt i Amsterdam, samt jag fått tips på det. Grymt fint o fräckt. Det är en stor stad. Värt pengarna.
    Avslutade med en promenad genom Amsterdam till centralen för tåg hem.
    Avslutade kvällen med lite rött vin o rökt ost vid vagnen. Imorgon är det dags att dra vidare mot nya mål på vår resa.
    Krama varandra i trafiken och " over and out".