"Another city under our feets..."

July 20, 2018 in the Netherlands ⋅ ☀️ 22 °C

Nu kör vi på med städer. Dags att upptäcka Haag eller Den Haag som det heter på Nederländska. Vi bor väldigt bra där vi bor. Närheten av 2 stora städer att upptäcka. Så idag blev det Haag med hjälp av kollektivtrafik. Tog buss och sedan spårvagn i 45 min in till Haag. Spännande tyckte grabbarna.
    Första stället var ett miniatyrland vid namn Madurodarm. Hela Holland i miniatyr i denna park. Kostade ca 15 euro per man, men helt klart värt det tyckte jag efteråt. Vilken fin miljö att gå runt i och titta på alla modeller. Först såg det "litet" ut men det var precis lagom. Man hade en bra överblick, för grabbarna sprang iväg på egen hand. Själv gick man runt o strossade och njöt av det fina hantverk som det var uppbyggt. Det roliga var att det var liv i "städerna" som de byggt upp. Det var inte bara byggnader utan trafik som rörde sig bland husen.
    Charlie var helt fascinerad av alla modelltåg som for runt. Han satt bara och kollade på dessa tåg och hela landskapet.
    Kevin sprang runt och tryckte på alla knappar han kunde hitta. Om ni kommer till Haag missa inte detta så fint.
    Sedan begav vi oss ut till Scheveningen, där vi var för några dagar sedan med husvagn och ingen bra kombo då. Nu var det bättre.
    De är som ett stort nöjescentrum, massa casino, hotell o restauranger. Och de har en känd pir man kan gå ut på, påminner lite om Birminghams pir. Längst ut har de satt upp ett pariserhjul och ett torn man kan hoppa bungyjump och zipline ifrån. Gött o sitta där med en kall Weisebeer o titta på.
    Sprang på en mamma med sina 2 barn från Sverige som var där o kollade. Satt o kollade på hennes ungar när de hoppade o åkte zipline. Lite väl dyrt för en kort zipline. 25 euro kunde de ta för det. Hennes telefon dog så jag fick hjälpa till o filma lite
    Efter detta åkte vi in till Haag Centrum för att få i oss lite mat o titta på centrum. Hamnade på en grekisk restaurang med riktigt god mat. Sedan gick vi runt o kollade och insåg att klockan började springa iväg.
    Men mysig stad här med. Vi var väl hemma vid campingen vid 23.30 efter en lång dag. Bra slut i benen.
    Imorgon blir det nog en annan stor stad Rotterdam.
    Tills dess, krama varandra i trafiken and over and out.