"Houses in KUBik..."

July 21, 2018 in the Netherlands ⋅ ☀️ 24 °C

Ännu en världsstad att besöka i Holland. Denna gången satte vi riktningen mot Rotterdam. Vad vi visste om Rotterdam var typ stor hamn, fina hus.
    Fick tips från en gammal skolkamrat om att deras saluhall skulle vara fin och en tur i hamnen.
    Vilken saluhall och alla dessa husen runt omkring, så grymma. Går inte att beskriva ett måste om ni kommer till Rotterdam. Bara gå runt där in o provsmaka mat från världens hörn. Sedan hittade pappa sitt ställe. "World of drinks" över 700 sorters öl på ett ställe. Där skulle man vilja bosätta sig ett tag. Man gick runt bland alla dessa öl och valde en så serverades den i baren i butiken. Härlig känsla.
    Sedan satte vi tassarna mot ett huskomplex i närheten gjort som kuber. Riktigt nice, fanns även en visning lägenhet i området. Och det var intressant att se hur de såg ut på insidan. Värt sina 3 euro. Dessa lägenheter kostar 3 miljoner. Så har man lite över o ett var till salu, så...
    Vi kom överens att ta en tur i hamnen som skall vara rejäl. På vägen dit gick vi förbi en flaggparad, dvs minst 250 flaggstänger vid kanalen med olika länders flaggor. Där åt vi mackor som vi hade med oss. Ungarna gillade o kolla alla dessa flaggor.
    Båtturen skulle ta ca 75 min och kostade ca 35 euro för oss. Och det var en rejäl båt och fick goa platser på taket. Det stekte bra där med solen. Satt och njöt av hamnen medan båten åkte framåt sippande på en kall öl. Livet kunde inte vara sämre. Tyckte det var mycket intressant o se hamnen. Även ungarna uppskattade turen.
    Sedan var det en tur till city med spårvagn och kolla hur det såg ut där. Fachinerade hus få jag säga i denna stad. Men någon gammal stad fann vi inte mest massa affärer på gågator.
    Tog lite fries på ett ställe och bestämde att vi drar hem till campingen och grillar.
    Just det vi tog tåg till Rotterdam istället som till Haag spårvagn. Lite snabbare tog det. Till Haag tog det ca 45 min med spårvagn och till rooterdam ca 25 min.
    Gick från stn till campingen till barnens"glädje" de var sådär med att gå. Men fram kom vi. Kvällen avslutades med att vi började att packa ihop för imorgon var vi tvungna att dra vidare, få se var vi hamnar. J vill ha lite strand o bad...
    Tills dess krama varandra i trafiken och over and out.