Californiens kyst & besøg hos Chris

June 7, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 23 °C

Efter at have købt forsyninger til morgenmaden i det lokale supermarked i Garberville fortsatte vi sydpå. Vi kørte igennem endnu et "Drive Thru Tree" i Leggett. Vi var inviteret til aftensmad hos en af Gittes gamle venner (Chris) som bor i San Francisco så vi havde en lang køredag foran os for at nå dette.
    Kyststrækningen var rigtig smuk. Det var for det meste meget snørklede veje, der nogle gange snoede sig helt ud til skrænter med adskillige hundrede meter ned til havet i lodret fald. Jesper klarede køreturen til UG og Gitte faldt kun i søvn to gange på turen. Der var dog tid til nogle mindre stop til at nyde udsigten.
    Vi stoppede bl.a. i Mendocino for at se den hyggelige by som serien "Hun så et mord" foregår i og ved Point Arena Lighthouse.
    Vi ramte desværre San Francisco i myldretiden, så det tog en god 1½ times tid at komme frem til Chris og hans forlovede Sirika. Byen skal udforskes mere i morgen. Chris og Sirika havde lavet en lækker aftensmad til os, og vi fik lov til at bo i deres gæsteværelse. Det var hyggeligt at gense Chris og de var begge meget behjælpelige med gode råd til sightseeing.
    Dagen får kun 3,5 stjerner, da den lange køretur trækker en del ned.
    Roadtrip: I dag: 465 km - i alt: 3.211 km