San Francisco & Alcatraz

June 8, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 19 °C

Efter en god nattesøvn og hyggelig morgen sammen med Chris og Sirika, tog vi det lokale tog fra Hayward til San Francisco midtby, en fin togtur på omkring 35 minutter, hvor vi fik set lidt af San Francisco og dens forstæder.
    Inde i midtbyen gik vi fra togstationen Embarcadero og ud til havnefronten, hvor vi gik fra Pier 1 - Port of San Francisco - til Pier 39/41 og Fisherman's Wharf. Det var en flot gåtur langs havnefronten og med udsigt til både Golden Gate Bridge og Alcatraz. Der var rigtig mange mennesker og turister, tilbud om sejlture, souvenirbutikker mm.
    Vi gik op ad de stejle gader til Coit Tower, hvor der fra toppen var den mest fantastiske udsigt over San Francisco og det meste af Bay Area. Det gjorde det jo ikke mindre flot med dejlig solskin og klart vejr.
    Vi gik tilbage til Fisherman's Wharf og fik en kop kaffe, inden vi skulle up på en sejltur i den skønne bugt. Der var en fantastisk panorama-udsigt over San Francisco´s Skyline og vi kom helt tæt på både Golden Gate Bride og Alcatraz (desværre kunne vi ikke få billet til at komme ind på selve øen, da de næste ledige billetter først var i slutningen af juni).
    Bagefter tog vi til Pier 39 og fik aftensmad på Bubba Gump Shrimp Restaurant (Bubba Gump som i filmen Forrest Gump). Glade og tilfredse, fyldt med masser af nye oplevelser tog vi toget tilbage til Chris og Sirika.
    Dagen får 4 ud af 5 stjerner.
    Roadtrip: I dag: 0 km - i alt: 3.211 km