Austin & videre til San Antonio

October 5, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 29 °C

Efter en dejlig nattesøvn stod vi op og gjorde klar til at se mere af Austin. Byen er hovedstad i Texas, og hovedattraktionen er Texas State Capitol som fungerer som statens regeringsbygning. Det er en vældig imponerende bygning og vi fik en interessant guidet rundtur. Vi besøgte også museet og souvenirbutikken ved siden af. Vi fik et godt indblik i historien om Texas, som først var en del af Mexico, sidenhen blev selvstændig og til sidst blev en del af USA i 1845.
    På vej ud af byen gjorde vi et kort stop ved Lady Bird Lake som, trods navnet, egentlig er en flod der løber gennem byen. Der er lavet flotte grønne områder langs floden og her var masser af ro- og løbe-aktiviteter.
    Efter en velfortjent frokost på Hooters, kørte vi mod San Antonio. Vi kørte forbi Mc Kinney National Parken på vejen og besøgte to mindre vandfald i nogle limstensområder. Der var en vældig badeaktivitet, men efter nøje overvejelser valgte vi alligevel at køre videre uden at få en dukkert selv. Det var ellers tiltrængt, eftersom dagen havde sneget sig over 40 grader.
    Vi kørte videre til vores hotel Hyatt Regency i San Antonio. Lækkert lækkert hotel.
    Vi gik en lille aftentur på San Antonio Riverwalk som er et sti-system a la Venedig langs San Antonio floden. Gangstierne ligger helt nede langs flodbredden, hvor en masse restauranter, barer og souvenirbutikker er skudt op. Det er fluepapir for turister.
    Dagen får 3,5 stjerner.
    Roadtrip: I dag: 93 miles - i alt: 255 miles