• Day 135

San Antonio - Alamo mm.

October 6, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 29 °C

Er man i San Antonio skal man selvfølgelig besøge the Alamo, som i dag ligger midt i downtown San Antonio. Dengang i 1836, hvor det berømte Battle of the Alamo udspillede sig, lå fortet syd for selve byen. Oprindeligt var det en franciskansk missionsstation, som så sidenhen blev til et militært forsvarsværk. Meget spændende at se the Alamo, hvor Davy Crockett, James Bowie og William Travis sammen med ca. 200 texanere blev besejret af den mexicanske president general Santa Anna og hans 5000 mand store hær. Alle 200 mand døde i slaget, der efter 13 dages belejring blev udkæmpet på 90 minutter. Texas tilhørte på dette tidspunkt Mexico, men oprørske texanere havde et ønske om at få en tidligere mexicansk grundlov genindført og havde derfor indtaget The Alamo. Denne belejring skulle vise sig senere samme år at føre til Texas´ uafhængighed ved slaget ved San Jacinto.
    Efter Alamo fik vi en god frokost på en af de lokale spisesteder på San Antonio Riverwalk og vi fik vi set en god del af San Antonio midtby, hvor netop Riverwalk'en er det store tilløbsstykke. Byens centrum er fyldt med flotte bygninger og masser af historie.
    Vi besøgte the Buckland og Texas Rangers museum. The Buckland museum er et meget specielt sted med flere hundrede udstoppede dyr, lige fra hajer og elefanter til antiloper og isbjørne. The Texas Rangers museum fortæller historien om hvordan rangerne startede og fremhæver nogle af de mere berømte Texas Rangers.
    Samme aften havde vi bestilt bord på en restaurant i toppen af Tower of the Americas, som er et 750 fod højt tårn midt i San Antonio. Restauranten ligger helt oppe under observationsdækket og drejer langsomt rundt, så man får en fantastisk 360 graders udsigt over byen, mens man får serveret super lækkert mad.
    Dagen får 4,5 ud af 5 stjerner.