Costa Maya, Mexico

October 13, 2016 in Mexico ⋅ ☁️ 9 °C

Vi stod op omkring ved 7-tiden, cirka samtidig med at Liberty of the Seas lagde til kaj i Costa Maya. Efter endnu en rigtig god morgenmad med frisklavede omeletter og meget andet gik vi fra borde uden andre planer end at finde noget internet og have en rolig og hyggelig dag i Costa Maya.
    Ved krydstogthavnen lå der et lille torv med små turistforretninger med alt fra tequila til diamanter, et par svømmepools samt diverse barer og spisesteder. Vi tog en taxi ind til den moderniserede fiskerby, Mahalahu, der lå et par kilometer væk. Byen havde en dejlig lang strandpromenade med flotte sandstrande, små boder og butikker samt steder hvor man kunne få noget at drikke og spise. Vi satte os på en café i skyggen med (ventilations-) faner, mens vi fik et par dejlige kolde drinks og blev opdateret på internettet for første gang siden afrejsen fra Galveston.
    Bagefter gik vi en tur ned ad strandpromenaden og fandt et sted hvor Jesper fik en times massage for kun $20, mens Gitte fik en is-kaffe og en stol i skyggen. På strandpromenaden stødte vi også på et par boder, hvor vi købte nogle flotte og meget store konkylier og søstjerner - håber de kan være i kufferten på hjemturen. De lokale i Costa Maya var meget mere venlige og afslappede omkring turister i forhold til Honduras, men de ville stadig meget gerne sælge noget.
    Ved 16-tiden tog vi tilbage til skibet og nød et par timer ved poolen og i spa-badet, inden vi fik en god aftensmad i Windjammer buffet-restauranten. Vi så film på storskærmen ude i pool-området, og vi skiftes til at ligge i boblebadet og i strandstolen - det var en lun aften. Filmen hed "Me Before You" og var rigtig god.
    Dagen får 4 stjerner.