Cozumel, Mexico

October 14, 2016 in Mexico ⋅ ⛅ 28 °C

I dag var skibet ved kaj i Cozumel allerede kl. 7, og vi var ligeså tidligt til morgenmad, da vi havde bestilt en dykkertur med to dyk og skulle mødes kl. 7:45 på kajen, med afgang kl. 8.
    Vi var 24 personer der skulle med på denne tur, så det tog lidt tid at få fundet udstyr til alle og komme ombord i dykkerbåden. Vi sejlede ud til det første dyk ved Yucab Reef med en max dybde på 17 meter og en super god sigtbarhed og mange flotte fisk. Dykket varede 49 minutter. Det andet dyk, på 44 minutter, var ved Paradise Reef med max dybde på 14 meter, god sigtbarhed og flere fisk, inklusiv en meget fin Barracuda.
    Da vi kom tilbage fra dykkertur, tog vi en taxa ind til midtbyen og gik langs promenaden. Vi fik en velfortjent frokost på en restaurant som vi havde fået anbefalet på skibet - Panchos Backyard. På vejen derud stødte vi, meget symbolsk for formiddagens aktivitet, på et flot kunstværk med temaet ”Dykker”.
    Efter vi havde spist, slentrede vi stille og rolig tilbage langs strandpromenaden og kiggede på butikker, hvor vi bl.a. fik shoppet noget tøj fra CariLoha, som er tøj primært lavet af bambus og som er super blødt og lækkert. Jesper fik også købt et flot TAGHeuer ur, og fik i medgift en knap så flot halskæde til Gitte :o).
    Vi kunne godt have brugt lidt mere tid i Cozumel, men tilbage til krydstogtet skulle vi. Vi sejlede derfra ved 17-tiden og kort efter var vi til show med en stand-up komiker i det store Platinium Theatre. Louis Johnson hed han og han var forrygende sjov.
    Senere under aftensmaden fik vi beskeden over højttaleren at en af gæsterne var blevet sløj og måtte i behandling så hurtigt som muligt. Det var ikke forsvarligt nok at hente ham med helikopter eller flytte ham til et andet skib, så 3 timers sejllads fra Cozumel måtte vi vende om for at tage tilbage og sætte ham af. Dette ville selvfølgelig betyde en forsinkelse af vores ankomst i Galveston søndag, men vi havde ikke planer før søndag aften, så det betød ikke så meget for os. Værre var det med dem der havde bestilt hjemrejse med fly samme formiddag/eftermiddag.
    Dagen får 4,5 stjerner.