Galveston & NFL kamp

October 16, 2016 in the United States ⋅ ⛅ 30 °C

I dag skulle vi pakke sammen og forlade luksus-skibet Liberty of the Seas. Vi var ca. 4 timer senere i havn end planlagt, fordi vi måtte sejle retur til Cozumel og sætte en syg passager af efter vi ellers havde forladt øen. Men det betød kun at vi havde lidt mere tid til en lækker morgenmad og til at pakke og så kunne vi endda sove længe. Lige som med indtjekning tog det også en rum tid med udtjekning og immigrationen i USA. Vi fandt vores bil og havde besluttet at tage ned og se lidt af Galveston inden vi forlod øen for at tage til Houston.
    Vi kørte ned til en af de længste havnepromenader i verden og her så vi Pleasure Pier, vi gik en tur langs promenaden og fik en dejlig frokost på Bubba Gump.
    Vi tog på sightseeing med Duck Tours som er kombineret køretur og sejltur - altså et køretøj der kan begge dele. På denne tur så vi lidt mere af promenaden mod den Mexicanske Golf, sejlede en tur i bugten og så lidt af den historiske del af Galveston samt downtown. En fin tur. Vi havde overvejet en delfintur, men vi havde allerede set nogle stykker fra krydstogtskibet, så vi sparede denne.
    Vi fortsatte mod vores motel i Houston, tjekkede ind og fortsatte til Amerikansk fodboldkamp på det kæmpe NRG Stadium med plads til ca. 80.000 tilskuere. Houston Texans spillede mod Indianapolis Colts. Der var meget forskellig underholdning og det var en fed kamp. Texas så ud til at tabe så folk begyndte at gå inden kampen var færdig. De trofaste tilskuere blev belønnet for deres tålmodighed, for Texas kom stærkt igen i sidste minut og vandt kampen i overtiden. Fantastik stemning, desværre med et halvtomt stadium, men så var det selvfølgelig lidt lettere for os at komme ud af stadium igen, så det var ikke så ringe.
    Dagen var super god, meget varm og der var en del højdepunkter, men også en del ventetid. Dagen får 4 stjerner.
    Roadtrip: I dag: 55 miles - i alt: 775 miles