Fra Praslin til Mahé

March 20, 2017 on the Seychelles ⋅ ☀️ 29 °C

Denne morgen skulle vi meget tidligt op (kl. 5.15 helt præcist), for vi skulle med færgen til hovedøen Mahé. Vi havde bestilt en taxi på forhånd men vi kunne ikke få chaufføren til at køre med taxameter, så der fik vi også lov til at betale overpris. Der stod på vores færgebillet, at det var meget vigtigt at møde op en time før afgang, men vi var stort set de første der ankom på havnen, og damen der skulle veksle vores billetter til boardingpas kom først et kvarter før afgang, så vi var stort set de sidste der kom om bord.
    Den 45 minutters lange sejltur gik fint - Gitte sov selvfølgelig.
    På havnen i Mahé blev vi igen overrasket over de dyre taxier, og da der samtidig stod en biludlejningsmand med et godt tilbud, besluttede vi at leje en bil til de 3 dage vi skulle tilbringe på øen. Så kunne Jesper samtidig øve sig lidt i at køre i venstre side af vejen inden Sydafrika. Jesper klarede det til UG, og vi fandt hurtigt vores hotel.
    Efter indtjekning kørte vi ud til Eden Island som ligger ved Seychellernes hovedstad, Victoria. Det meste af Eden Island (om ikke den hele) er en kunstig ø med super eksklusive boliger, sejlbåde og yachter. Vi fik en god frokost på en café i shopping centeret og fik shoppet en smule.
    Derefter tog vi ind til Victoria for sightseeing. Der var nogle spændende bygninger, et marked og nogle turistboder - det hele var set på et par timer. Vi så et Hindu tempel, en moské samt diverse kirker, og byens størrelse taget i betragtning vidner det om en god sammenblanding af forskellige kulturer. Victoria virker som en travl by hvor de lokale bor og arbejder, mens Eden Island udelukkende er turisme.
    Efter sightseeing tog vi ud forbi et større indkøbscenter og handlede forsyninger - især vand. Selvom vandet ikke er til at drikke fra hanerne er det ret dyrt i butikkerne - de fleste steder ca. 10 kr. for 1 liter.
    Da vi kom tilbage til hotellet skyndte vi os i badetøjet, så vi kunne nå en dukkert inden solnedgang. Øens mest besøgte strand lå lige uden foran hotellet. Der var på ingen måder overfyldt med turister på Seychellerne, hvilket vi havde en forventning om, men det var jo bare rigtig rart.
    Efter en svømmetur og lidt aftensmad på sengen så vi en film så længe Gitte kunne holde sig vågen.
    Dagen får 3,5 stjerner.