Vandreture og snorkling

March 21, 2017 on the Seychelles ⋅ 🌙 25 °C

Vi vågnede ved 8-tiden efter en god nats søvn, dog med lidt irriterende myg der syntes at Gitte smagte godt. Straks vi var kommet i tøjet og åbnede døren ud til vores terrasse, kom hotellets personale med morgenmad til os. Super dejligt - det kunne vi godt vænne os til.
    Efter morgenmaden fik vi pakket vandresko, dykkermaske og snorkel og begav os afsted i det røde lyn af en bil på eventyr.
    Først på menuen stod to korte men stejle vandreture. Den første gik til Trois Frerers udsigtspunkt - kun ca. 1,1 km men med 186 højdemeter. Den anden rute gik også til et udsigtspunkt - Morne Blanc. Ruten her var kun godt 1 kilometer men hele 280 højdemeter. Udkigspunkterne var virkelig alle anstrengelserne værd.
    På vejen mellem vandreturene besøgte vi Venn's Town, som er nogle gamle ruiner, der fra 1886 til 1903 fungerede som undervisningshjem for børn af slaver som den Britiske Flåde havde befriet i 1970´erne på Seychellerne.
    Vi kørte videre til Port Launay Beach og Marine Park og brugte en times tid i det dejlige vand med dykkermaske og snorkel. Vandet var omkring 30 grader varmt, og der var masser af små og mellemstore fisk.
    Aftensmaden (pizza bagt i stenovn) blev nydt på en lille hyggelig restaurant lige over for vores hotel. Et beskedent lille sted beliggende lige ned til vandet med en skøn udsigt.
    Alt i alt en rigtig dejlig dag, der får 4,5 ud af 5 feriestjerner.