Krüger National Park

March 27, 2017 in South Africa ⋅ ☀️ 26 °C

Vækkeuret ringede allerede lidt i 5, og vi blev hentet kvart over 5 fra vores vandrehjem.
    Vi havde booket en 10 timers safari ind i Krüger National Park, som er den største af alle nationalparkerne i Sydafrika. Og den er meget stor - over 3000 km vejnet, og hvis vi kørte alle 3000 km og regnede med at kunne se ca. 100 m til hver side, ville vi kun se knap 6 % af hele parken.
    Vores guide, Gavin, hentede os og derefter et andet par fra et Bed & Breakfast inde i Hazyview. Det var samme type åben safari-bil som i Pilanesberg, denne gang var vi dog kun fire personer med, så der var masser af plads.
    Det første dyr vi mødte, efter kun 5-10 minutter inde i parken, var en halvstor han-løve som søgende gik rundt ved vejen meget tæt på vores bil. Det er et flot dyr, og dejligt også at få den at se i dagslys. Derefter fortsatte vores safari rundt i Krüger med et par indlagte spisepauser. Vi så impalaer, flodheste, kuduer, elefanter, zebraer, giraffer, gnuer, en hyæne, krokodiller, bavianer og mange flere dyr. Super fed oplevelse, hvor vi nok fik skudt 600+ billeder og fik en masse fantastiske oplevelser.
    Efter vores safari og et velfortjent bad, kørte vi ind til Hazyview og fik aftensmad på restaurant Nando's, hvorefter vi fik en fyraftens-øl på vores vandrehjem (Gecko Backpackers) med værten Neil, alt imens vi så en rugbykamp i fjernsynet.
    Dejlig dag der får hele 5 stjerner.
    Road trip: 8 km på dagen - 841 km i alt.