• Day 19

Addo Elephant Park

April 2, 2017 in South Africa ⋅ ☀️ 27 °C

Efter en god morgenmad på vores hotel tog vi afsted fra East London med retning mod Port Elizabeth. Kort før Port Elizabeth havde vi planlagt at besøge Addo Elephant National Park. Addo er en af de officielle sydafrikanske nationalparker, og i lige præcis denne skulle de have over 550 elefanter. Vi så selvfølgelig ikke dem alle sammen, men vi så rigtig mange, og vi kom helt tæt på dem og på mange af de andre dyr - igen en helt fantastisk oplevelse. Vi valgte at køre selv i Addo Elephant Park i stedet for at tage på en guidet tur. Udover de mange elefanter, så vi også vortesvin, kuduer, springbukke, impalaer, strudse, skildpadder, zebraer og bøfler samt nogle mega store biller (kuduer og impalaer er en slags antiloper). Alt i alt en super oplevelse.
    Efter Addo kørte vi ned til Port Elizabeth og fandt Mangolds Guesthouse, som vi havde reserveret for de næste to nætter. Aftenen gik med ren afslapning efter et par travle dage.
    Dagen får 4 skønne stjerner.
    Road trip: 387 km på dagen - 3.166 km i alt.