Port Elizabeth

April 3, 2017 in South Africa ⋅ ☀️ 24 °C

Port Elizabeth ligger helt ude ved kysten, og det er en by med mange turister og turistattraktioner. Der er mange hvide afrikanere og tilflyttere her, så det føltes som at være kommet til et andet land.
    Vi startede dagen med at køre ud til en tiger- og løvepark lidt uden for byen. Hele parken var hegnet ind, men den var så stor så det ikke virkede sådan da vi først var kommet igennem porten. Der var tigere, løver, en puma og leoparder, men de var alle i mindre indhegninger - lidt som i en zoologisk have. Der var også giraffer, antiloper og zebraer i dyreparken.
    Efter safarien kørte vi videre til Baywest Mall, som er et stort shoppingcenter, der efter de internationale butikker at dømme kunne have ligget et hvilket som helst sted i verden. Vi fik en pizza med 3-lags bund, Jesper fik klippet sit hår og trimmet sit skæg og så fortsatte vi tilbage til Port Elizabeth.
    Vi kørte til Port Elizabeth midtby for at se en skulpturpark, Donkin Reserve, hvor der også lå et fyrtårn. Vi kørte langs med strandpromenaden, hvor der var gang i en større oprydning efter gårsdagens Ironman arrangement, og vi kom forbi monumentet "Mandelas Shirt", som var en statue af Mandelas ikoniske skjorte.
    Herefter kørte vi til The Boardwalk Hotel, der er et meget fint hotel med kasino og spa. Det er et helt område med butikker, restauranter, en sø og en biograf omkring. Vi købte lidt flere souvenirs, fik en kop kaffe og gik i biffen og så "Ghost in the Shell". Popcorn og kaffe udgjorde det som aftensmad. Bagefter tog vi tilbage til hotellet for at skrive dagbog og planlægge de næste par dage.
    Dagen får 3,5 stjerner ud af 5.
    Road trip: 89 km på dagen - 3.255 km i alt.