Garuda Wisnu Kencana

February 1, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

Som i går started dagen med regnvejr frem til ca. middag, hvorefter det klarede op - godt det samme - da jeg kl. 13 skulle af sted på en sightseeing tur med en lokal guide som hedder Andrew. Jeg havde booket Andrew for ca. 6 timer for omkring 200 kroner inklusiv bil.
    Første stop stop på turen var Garuda Wisnu Kencana Cultural Park, som er forholdsvis nybygget, eller det vil sige nyåbnet i slutningen af 2018 - men påbegyndt for omkring 30 år siden - En meget storslåede park, med 3 enormt store statuer. Parken er inspireret af en historie fra Hinduistisk mythologi om jagten på Amerta (the elixir of life). Hvor den mystiske ørneskabning Garuda lader Hindu guden Wisnu være den herre, i bytte for eliksiren.
    Den største af statuerne er 121 meter højt, hvilket skulle være omkring 30 meter højere end Statue of Liberty. Statuen af guden Wisnu er 21 meter høj, og Hinduerne tror at vand i bassinet omkring Wisnu har en helbredende virkning.
    Rigtig fin oplevelse af en meget flot og storslåede park. Også selv om det nok er bygget mere som en turist attraktion, end en egentlig kulturel park.