Kamperen naast de rivier

May 22, 2023 in Georgia ⋅ ☀️ 26 °C

Een halfuur verderop kiezen we een kampeerplek uit op de uiterwaarden van een wildstromende rivier. Eindelijk kunnen we onze daktent gaan uitproberen. We hebben deze reis een backpack met kleren mee en een koffer vol kampeerspullen. Afhankelijk van het weer en locatie verwachten we 4-5x te kamperen.Onze uitrusting bestaat uit 2 opvouwbare stoelen, een opvouwbare tafel, 2 foam kussens, 2 slaapzakken, 1 kleine gasbrander, een pannenset, bestek, borden en bekers en een opvouwbare elektrische koelbox. Alles past precies in de koffer.

Het is aangenaam kampeerweer met zon en 26 graden. De tent klapt zichzelf uit recht naar boven, in tegenstelling tot de klaptent die we in Namibië hadden. Hij staat dan ook in 1 minuut op 😊. Na nog wat van de zon en rust te hebben genoten is het tijd om te koken. Nou ja, we hebben voor 4x trekkingmaaltijden mee uit Nederland genomen. In dit geval eten we Turkse stoofschotel, met lamsvlees en rijst. Deze staat met alleen roeren in 10 minuten op tafel en smaakt heerlijk.

Als de zon ondergaat maken we een bescheiden kampvuurtje, wat lekker warm is bij de dalende temperatuur. Andere kampeerders zijn er niet vandaag. We kruipen het dak op en onze tent in. Die nacht is het zwoel, maar het regent wel een tijd.